Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Är nybörjare på detta, när ni hittar LH F award, är det bara att bokstavligen kasta sig på luren till Tallin, eller hur svårt är det att få tag i?

Är nybörjare på detta, när ni hittar LH F award, är det bara att bokstavligen kasta sig på luren till Tallin, eller hur svårt är det att få tag i?
Ja, kasta dig på luren. Har du tur finns det kvar ett tag. Hjälpte @Igorius kolla på biljetter över Atlanten för någon vecka sedan. Bevakade två LH First till (i) Boston och (ii) Toronto. De fanns kvar i 72 H från det att jag först tittade. Det kan du dock inte räkna med. Ser du tillgång, ring.

Har man 72.000 EuroBonus poäng kan man flyga till Muscat (enkelresa).
Flyga till Frankfurt torsdag kväll och flyga till Muscat på fredag.

2015-04-02
SK2647 I1
ARN 17:05 - HAM 18:40

2015-04-02
LH33 I1
HAM 20:00 - FRA 21:10

2015-04-03
LH616 O1
FRA 12:10 - MCT 22:45​

Vill man komma tillbaka så finns det plats på nästa tisdag. (120.000 poäng för tur & retur)

2015-04-07
LH617 O1
MCT 23:55 - FRA 07:10+1

2015-04-08
SK1632 I1
FRA 10:40 - ARN 12:40​

Efter applicering av Amex 2-4-1 voucher blir det 60.000 poäng per person-

Det faktiskt händer att det finns 2 First class awardplatser på Los Angeles, San Francisco - Sydney med United.

Los Angeles-Sydney:
Screenshot20150516_01.png

San Francisco-Sydney:
Screenshot20150516_02.png

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Däremot är det nästan omöjligt att hitta 2 First class awardplatser på Frankfurt, München - Los Angeles, San Francisco med Lufthansa (det finns på United ibland).
Screenshot20150516_03.png

Det faktiskt händer att det finns 2 First class awardplatser på Los Angeles, San Francisco - Sydney med United.

Los Angeles-Sydney:

San Francisco-Sydney:

Däremot är det nästan omöjligt att hitta 2 First class awardplatser på Frankfurt, München - Los Angeles, San Francisco med Lufthansa (det finns på United ibland).

Jag satt faktiskt och kollade på just detta igår... Kan bekräfta det du skriver.

Hej,

Efter mycket letande utan att ha hittat svar så dyker jag i djupa änden på poolen och frågar er experter.

Jag har samlat ihop en drös EB poäng + Amex 2-4-1 och efter att ha flugit C på på de flesta stora bolagen så tänkte jag nu försöka få till en första tur i F med LH (och helst då självklart testa den mytomspunna F loungen i FRA).

Jag ska till San Diego (USA) i sommar för en High School reunion och har tänkt vara borta ca 16-28 juli. Eftersom jag är flexibel på datum och egentligen kan tänka mig att flyga lite varstans i USA/Kanada och sen köpa till en biljett till SD så hoppas jag att det ska gå att lösa.

Mina frågor är:
  • Hur gör man bäst för att hitta availability?
  • Jag förstod det som att LH endast släpper sätena 14 dagar i förväg. Gäller detta även returen och i så fall hur brukar ni lösa det?
Mycket tacksam för svar och hjälp!

Hej,

Efter mycket letande utan att ha hittat svar så dyker jag i djupa änden på poolen och frågar er experter.

Jag har samlat ihop en drös EB poäng + Amex 2-4-1 och efter att ha flugit C på på de flesta stora bolagen så tänkte jag nu försöka få till en första tur i F med LH (och helst då självklart testa den mytomspunna F loungen i FRA).

Jag ska till San Diego (USA) i sommar för en High School reunion och har tänkt vara borta ca 16-28 juli. Eftersom jag är flexibel på datum och egentligen kan tänka mig att flyga lite varstans i USA/Kanada och sen köpa till en biljett till SD så hoppas jag att det ska gå att lösa.

Mina frågor är:
  • Hur gör man bäst för att hitta availability?
  • Jag förstod det som att LH endast släpper sätena 14 dagar i förväg. Gäller detta även returen och i så fall hur brukar ni lösa det?
Mycket tacksam för svar och hjälp!

Hej @craftbrew och välkommen hit!

Jag misstänker att du vill åka själv, och det är mycket lättare att hitta plats för en person än för två (så det är bra).

Det stämmar att biljetter släpps tidigast 14 dagar före avresa i First, och det gäller även returen.

Det bästa knepet är att boka en ToR i business som du är nöjd med, och gör det så tidigt som möjligt. Därefter håller du ögonen öppna när/om det släpps biljetter i First på utresan. Hittar du något som passar så bokar du om resan med First på utresan, och behåller returen i business. Sen börjar du bevaka hemresan och om det dyker upp First så bokar du även om hemresan.

Eurobonusbiljetter går att boka om till och med arbetsdagen före utresan (så är du borta mer än 14 dagar kommer du aldrig kunna boka First hem).

Tänk på att det kostar inga extra poäng att lägga till inrikessegment med United på bokningen, så du behöver inte betala cash för inrikesflyget.

Tillgänglighet hittas enklast på Uniteds hemsida, där kan man söka awardplatser utan att vara inloggad.

Lycka till och håll tummarna för en trevlig resa!

Toppen