Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Så långt är jag med - att jag sökte from idag var bara för att testa och se tillgången just nu, med hänsyn till att F bara visas 14 dagar innan.
Jag hittar dock inte en enda bonusresa med sträckningen arn-fra-ord-yyc. Är det en omöjlig sträckning att få till?

Minimerar jag till sträckan fra-ord så hittar jag lite alternativ med F, men då måste jag dels köpa arn-fra och ord-yyz separat vilket ökar kostnaden, men det tillkommer även risker eftersom det inte är en genomgående biljett.
Du får söka varje enskilt segment för sig på United och se om det finns plats i någon klass

Så långt är jag med - att jag sökte from idag var bara för att testa och se tillgången just nu, med hänsyn till att F bara visas 14 dagar innan.
Jag hittar dock inte en enda bonusresa med sträckningen arn-fra-ord-yyc. Är det en omöjlig sträckning att få till?

Minimerar jag till sträckan fra-ord så hittar jag lite alternativ med F, men då måste jag dels köpa arn-fra och ord-yyz separat vilket ökar kostnaden, men det tillkommer även risker eftersom det inte är en genomgående biljett.
Du kan inte söka hela resan utan får söka sträcka för sträcka, sen när du bokar uppger du flygen sträcka för sträcka och får då betala för hela resan inte för varje segment för sig. Så det löser sig vid själva bokningen.

Du måste alltid söka segment för segment för att se korrekt tillgänglighet. När du har hittat dina segment kan du ringa och boka som en genomgående biljett.

Du får söka varje enskilt segment för sig på United och se om det finns plats i någon klass

Du kan inte söka hela resan utan får söka sträcka för sträcka, sen när du bokar uppger du flygen sträcka för sträcka och får då betala för hela resan inte för varje segment för sig. Så det löser sig vid själva bokningen.

Det var något sådant fel jag misstänkte, tack.

Finns det något som säger att SAS inte skulle kunna kombinera t.ex. en LH-flight arn-fra-ord med en United-flight ord-yyc ?

Om jag bokar arn-fra-ord-yyc i business nu, och LH släpper first dagarna innan, kan man bara skifta fra-ord mot F eller måste man avboka allt och börja om, och hoppas att platserna finns kvar? Kostar det något?

Något annat man bör ha i bakhuvudet innan man ringer och försöker boka?

Det var något sådant fel jag misstänkte, tack.

Finns det något som säger att SAS inte skulle kunna kombinera t.ex. en LH-flight arn-fra-ord med en united-flight ord-yyc ? Något annat man bör ha i bakhuvudet innan man ringer och försöker boka?
Nej, bara det är tillräckligt med tid mellan flighterna för att uppfylla minimum connection time.

Ibland visar United tillgängliga platser, men SAS kan inte se dem. Händer inte så ofta dock.

Jag har tänkt att åka min första First om ca 10-11 månader.

Utresa: Stockholm
Destination: Hong Kong

-----Openjaw-----

Hemresa från: Bangkok
Destination: Stockholm

Någon som har tips på en bra rutt på dessa sträckor där det brukar finnas tillgänglighet? Vill helst åka First i första hand, men business går också bra. Helst inte mer än 2 byten på vardera sträcka (har en kräsen flickvän).

Tacksam för alla tips!

Jag har tänkt att åka min första First om ca 10-11 månader.

Utresa: Stockholm
Destination: Hong Kong

-----Openjaw-----

Hemresa från: Bangkok
Destination: Stockholm

Någon som har tips på en bra rutt på dessa sträckor där det brukar finnas tillgänglighet? Vill helst åka First i första hand, men business går också bra. Helst inte mer än 2 byten på vardera sträcka (har en kräsen flickvän).

Tacksam för alla tips!
Jag har gjort en liknande bokning. Open Jaw till Singapore och hem från Kuala Lumpur. Till HKG är min erfarenhet jättesvårt att hitta platser, likaså till SIN. Enklare är det till PEK, PVG, ICN och HND. På dessa rutter har du Asiana, ANA och LH.

Från BKK är det Thai som gäller, de släpper sina platser rätt tidigt. Jag bokade mina platser på BKK ca 5 månader innan avresa.

Till HKG är min erfarenhet jättesvårt att hitta platser, likaså till SIN. Enklare är det till PEK, PVG, ICN och HND. På dessa rutter har du Asiana, ANA och LH.
Jättesvårt till HKG är att ta i, man får inte vara kräsen med datum, så brukar det lösa sig. Även för 2 pax.
SIN är svårare.

Toppen