Ett tips är att läsa första posten i denna tråd. Förklarar mycket av det du behöver veta om att boka First (även om det inte är med Amex voucher).Det var något sådant fel jag misstänkte, tack.
Finns det något som säger att SAS inte skulle kunna kombinera t.ex. en LH-flight arn-fra-ord med en United-flight ord-yyc ?
Om jag bokar arn-fra-ord-yyc i business nu, och LH släpper first dagarna innan, kan man bara skifta fra-ord mot F eller måste man avboka allt och börja om, och hoppas att platserna finns kvar? Kostar det något?
Något annat man bör ha i bakhuvudet innan man ringer och försöker boka?
Vad exakt svarade du på när du skrev ditt inlägg?Loungen på JFK är inte superkul......så boka inte om för den anledningen.
Vad exakt svarade du på när du skrev ditt inlägg?
Läste förra sidan men förstår inte vad du svarar på/vad du refererar till.
Om det är första klass med Lufthansa ja, ej om det är med ANA/United/Thai/Air India/Air ChinaHur är det, kommer man in i Zürichs första klass-lounge om man har vidare med första klass från Frankfurt samma dag och har bokat det hela som en Eurobonus-award? Tänker vänligen på vad som står i denna länk.
Du har i stort listat dina alternativ för First inom Asien. Finns inte detta blir det Business. Du får inte heller göra ett till stopp i norra Asien zonen vilket ställer till en del. Via Bangkok brukar vara det enklaste valet men det går kanske hitta något via andra ställen (har inte i huvudet vilka länder som tillhör södra zonen) typ Vietnam, Kambodja mm om ANA flyger dit.Skulle behöva lite tips från er Första klass rävar på forumet. Tänkte jag skulle försöka få till en 2-4-1 resa om ca 2 veckor och behöver lite input.
Planen var att ta ANA First eller Lufthansa från Frankfurt till Tokyo för att starta. Målet är att avsluta med ICN-FRA i Asiana First (vill testa 380). Start och stopp är alltså "klara". Problemet är väl att hitta något roligt emellan. Det finns en hel del Singapore First från och till Singapore till Jakarta. Problemet är att ta sig ner till Singapore då ANA NRT-SIN verkar vara fullt den veckan.
Jag gjorde en liknande resa i november och stannade då över i Bangkok så det har jag försökt att hoppa över. Däremot är det inga problem med ett stopp så man får loungen där.
Några tips till en ressugen?
Du har i stort listat dina alternativ för First inom Asien. Finns inte detta blir det Business. Du får inte heller göra ett till stopp i norra Asien zonen vilket ställer till en del. Via Bangkok brukar vara det enklaste valet men det går kanske hitta något via andra ställen (har inte i huvudet vilka länder som tillhör södra zonen) typ Vietnam, Kambodja mm om ANA flyger dit.