Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Skulle behöva lite tips från er Första klass rävar på forumet. Tänkte jag skulle försöka få till en 2-4-1 resa om ca 2 veckor och behöver lite input.

Planen var att ta ANA First eller Lufthansa från Frankfurt till Tokyo för att starta. Målet är att avsluta med ICN-FRA i Asiana First (vill testa 380). Start och stopp är alltså "klara". Problemet är väl att hitta något roligt emellan. Det finns en hel del Singapore First från och till Singapore till Jakarta. Problemet är att ta sig ner till Singapore då ANA NRT-SIN verkar vara fullt den veckan.

Jag gjorde en liknande resa i november och stannade då över i Bangkok så det har jag försökt att hoppa över. Däremot är det inga problem med ett stopp så man får loungen där.

Några tips till en ressugen?
Spännande resa, vad kollar du på att förbruka i poängväg efter du använt din voucher? 140' ?

Jag använde 95 000 poäng för den resan som det blev. Denna resa blev lite annorlunda då jag tog vägen genom USA till Asien. Men alla resor som slutar i Asien kostar 190 000 poäng. Efter vouchern blev det då 95k.
Det verkar som om de ändrat reglerna igen, inte helt säkert att man kan åka till Asien via USA längre.

Det verkar som om de ändrat reglerna igen, inte helt säkert att man kan åka till Asien via USA längre.
Om man ska vara petig så går det nog inte att boka till Asien via USA längre.
Befintliga bokningar gäller ju.
Vad jag är nyfiken på är om man kan boka om en redan befintlig bokning så att man får Lufthansa F till och från USA.
Jag har en sådan bokning i Oktober.

Synd. Det var

Om man ska vara petig så går det nog inte att boka till Asien via USA längre.
Befintliga bokningar gäller ju.
Vad jag är nyfiken på är om man kan boka om en redan befintlig bokning så att man får Lufthansa F till och från USA.
Jag har en sådan bokning i Oktober.

Synd, det var en riktigt trevlig väg att åka.... Vi får hoppas att de ändrar tillbaka igen då, verkar som att de har lite svårt att bestämma sig ibland.

Är det någon som hittat någonting öht med ANA i first för 2 personer på sista tiden?
Gäller det närmsta tiden framåt så flyger dom väl inte med First från Frankfurt, alltså inte A380.
Edit: jo det verkar dom visst göra, jag hittar då platser i november och december

Är det någon som hittat någonting öht med ANA i first för 2 personer på sista tiden?

Gäller det närmsta tiden framåt så flyger dom väl inte med First från Frankfurt, alltså inte A380.
Edit: jo det verkar dom visst göra, jag hittar då platser i november och december

Precis, jag hittar en hel del awards för en person, men absolut ingenting för två personer (se mitt ursprungliga inlägg). Jag såg i "posta din lyckade bokning tråden" att någon så sent som i somras bokat NRT-SIN NH F för två personer. Nu hittar jag som sagt nada, vare sig NRT-SIN eller HND-LHR/HND-FRA. Det är ju en lyx att kunna hitta två platser förstås men just nu verkar det inte finnas något, undrar vad det beror på.

Precis, jag hittar en hel del awards för en person, men absolut ingenting för två personer (se mitt ursprungliga inlägg). Jag såg i "posta din lyckade bokning tråden" att någon så sent som i somras bokat NRT-SIN NH F för två personer. Nu hittar jag som sagt nada, vare sig NRT-SIN eller HND-LHR/HND-FRA. Det är ju en lyx att kunna hitta två platser förstås men just nu verkar det inte finnas något, undrar vad det beror på.
Jag har sett från Chicago till Tokyo när jag kikade för nästa sommar för två personer.

Jag tror att ANA har slutat att flyga Boeing 777-300ER med First class kabin på Tokyo-Singapore.
Den flighten har ersats med Boeing 787, om jag kommer ihåg rätt.

Toppen