Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

blobloblo

Medlem
Ni får dumföklara mig om ni vill :p. Har ju läst att ombokingskostnaden är 150 kr? Är detta per leg och person eller per tillfälle du ringer och gör en ändring?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Ni får dumföklara mig om ni vill :p. Har ju läst att ombokingskostnaden är 150 kr? Är detta per leg och person eller per tillfälle du ringer och gör en ändring?
Det mesta angående regler finns även förklarat i denna tråd i första inlägget. I övrigt så har JohanA helt rätt, 150 kronor per person kostar ändring och du kan ändra hur mycket som helst vid varje tillfälle.
SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016) | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Gus

Medlem
Nu är det spikat!! :) Har efter stod möda lyckats samlat ihop 150 000 poäng (fick tyvärr inte ihop de sista 40 000 för en resa till Asien) och semestern är beviljad så nu åker jag och min kompis till Nordamerika om tre veckor. Hur hade ni vana first-resenärer gjort för att maximera roligheterna? Vi har tänkt vara borta i 2-3 dagar och vi åker från Arlanda. När det väl är dags att boka är det ju snabba puckar som gäller och jag vill gärna ha några färdvägar redo!

Vi åker gärna så sent som möjligt och tar gärna eftermiddagsplanet till Chicago som @palmen gjorde. Vad tror ni om att åka vidare därifrån till Buffalo och spana in Niagarafallet?

Vi kollar också på Mexico City. Tydligen ska myggan som bär Zikaviruset inte trivas på höjder över 2000 möh och Mexico City ligger 2250 möh. Fördelen med Mexico City är den långa flygtiden och tacosen i Mexiko. Nackdelen är att det är en nattflygning (dagflygningen avgår för tidigt). @Jonas C sov väl 6 timmar på planet om jag inte missminner mig och då återstår ju bara 6 timmar vaken tid!? Då kan man väl egentligen lika gärna flyga till USA och vara vaken flightens hela 9 timmar?


En sista grej. Om man lyckas få tag i sena flighten till Chicago. Ska man då satsa på att ta ett tidigt plan från Arlanda och flyga till Zürich för att testa Swiss First class lounge? Eller ska man prova Porschen? Inte var dag man åker Porsche men samtidigt får man ju inte dricka något på planet till Frankfurt.
 

Berrsus

Medlem
Nu är det spikat!! :) Har efter stod möda lyckats samlat ihop 150 000 poäng (fick tyvärr inte ihop de sista 40 000 för en resa till Asien) och semestern är beviljad så nu åker jag och min kompis till Nordamerika om tre veckor. Hur hade ni vana first-resenärer gjort för att maximera roligheterna? Vi har tänkt vara borta i 2-3 dagar och vi åker från Arlanda. När det väl är dags att boka är det ju snabba puckar som gäller och jag vill gärna ha några färdvägar redo!

Vi åker gärna så sent som möjligt och tar gärna eftermiddagsplanet till Chicago som @palmen gjorde. Vad tror ni om att åka vidare därifrån till Buffalo och spana in Niagarafallet?

Vi kollar också på Mexico City. Tydligen ska myggan som bär Zikaviruset inte trivas på höjder över 2000 möh och Mexico City ligger 2250 möh. Fördelen med Mexico City är den långa flygtiden och tacosen i Mexiko. Nackdelen är att det är en nattflygning (dagflygningen avgår för tidigt). @Jonas C sov väl 6 timmar på planet om jag inte missminner mig och då återstår ju bara 6 timmar vaken tid!? Då kan man väl egentligen lika gärna flyga till USA och vara vaken flightens hela 9 timmar?


En sista grej. Om man lyckas få tag i sena flighten till Chicago. Ska man då satsa på att ta ett tidigt plan från Arlanda och flyga till Zürich för att testa Swiss First class lounge? Eller ska man prova Porschen? Inte var dag man åker Porsche men samtidigt får man ju inte dricka något på planet till Frankfurt.

Om syftet med semestern är att testa First så skulle jag sätta mig med Uniteds hemsida och ITA Matrix och rangordna LH-flghterna till USA efter maximal tid i luften, samt flygplanstyp som ni vill testa. Samma sak med resan tillbaka. Därefter pyssla ihop resan till/från FRA/MUC samt anslutningarna i USA.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

JohanA

Medlem
För att utnyttja FCT bäst åk ner till FRA kvällen innan och bo på hotell. Sedan kan ni i princip ta vilken flight till USA som helst och ändå få många timmar i FCT innan avgång.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Senator

Moderator
Ett annat alternativ som @sembl och jag gjorde var att åka ner med Swiss till Zurich kvällen innan och bo över. Då käkade vi frukost i den gamla Swiss FCL innan vi åkte till FRA och FCT. Nu kan ni testa den nya FCL till frukost.

Personligen räcker det med en dagflight till USAs Östkust för min del för att ha det trevligt med Förstaklass. Från FRA är det ORD och JFK som har sena eftermiddagsavgångar som passar bra.

Ett annat alternativ är att många av avgångarna från MUC går sent på dagen. Så natten i FRA med FCT på morgonen, bil till FRA-MUC flighten och sedan MUC-BOS/IAD/ORD/NYC. OBS! Ni kommer troligtvis behöva gå till gaten i MUC. Personligen tycker jag alltid besättningar från MUC är trevligare.

Om ni verkligen vill skoja till det, kan ni åka:
ARN-ZRH (sova)
ZRH-MUC (fika)
MUC-FRA (lunch)
FRA-ORD/JFK

Jag har inte längre tålamod till mer än max 2t i FCT, så jag är ingen bra referens.
 
Toppen