Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Gus

Medlem
Tänkte egentligen ställa dessa frågor i @Jonas C och @bnr reserapport till Mexico City men jag ställer frågorna här istället så att fler personer enklare kan svara :).

1. Vad hade ni valt: Munchen-Mexico City med Lufthansa F kl. 22:25-04:00. En lång resa i First där man har god tid på sig att utforska diverse lounger och hyra Porschen. Nackdelen är att man "måste" sova en stor del av resan.

Eller ska man välja München-Toronto kl. 15:50-18:50 och vidare med Air Canada Toronto-Mexico City kl. 20:15-23:59. Fördelen här är ju att man kan vara vaken hela Lufthansa-flighten samt att man får testa Air Canada business class (fast inte så spännande plan dock, Airbus A319)

2. Såg ni mycket mygg i Mexico City? Detta angående Zika-viruset (som egentligen inte ens ska finnas i Mexico City).
 

bnr

Medlem
@Gus
1. Jag tycker MUC-flygningen var rätt skön, man behöver dock ha lite disciplin och se till att sova lite ombord. @Jonas C är nog av en helt annan åsikt, men han svarar nog själv.

Har LH First till Toronto? Skulle ändå valt MUC-MEX, så långt flyg för samma poängkostnad är riktigt bra.

2. Inget alls om sånt. Vi var lite oroliga innan men det var inga som helst problem. Hade förväntat mig att se massa typ informationsblad/affischer om Zika i Mexico men jag såg absolut ingenting.
Hellugnt med andra ord.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Alla dagar i veckan flyga direkt till Mexico. Det finns möjlighet till bättre flygtider om man startar i Frankfurt.
Business på Air Canada är det inget fel på, stolen är som First intra USA så inget att bli lyrisk över. Bättre att sova i Lufthansa F än i Air Canada regional business.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Alla dagar i veckan flyga direkt till Mexico. Det finns möjlighet till bättre flygtider om man startar i Frankfurt.
Business på Air Canada är det inget fel på, stolen är som First intra USA så inget att bli lyrisk över. Bättre att sova i Lufthansa F än i Air Canada regional business.
Ja det går ju ett direktplan från Frankfurt kl. 13ish, men då måste vi starta så hiskeligt tidigt från Arlanda. Vi vill helst inte stanna över natten i Frankfurt utan lägga allt krut i Mexico city.
 
  • Gilla
Reactions: bnr

palmen

Moderator
Ja det går ju ett direktplan från Frankfurt kl. 13ish, men då måste vi starta så hiskeligt tidigt från Arlanda. Vi vill helst inte stanna över natten i Frankfurt utan lägga allt krut i Mexico city.
Personligen föredrar jag att åka 19-planet från Arlanda och sen sova i Frankfurt för att gå till terminalen när man själv känner för det. Men om det inte är ett alternativ så är väl Munchen planet kanske att föredra trots allt. Blir dock en väldigt lång dag i vilket fall som helst :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Tänkte egentligen ställa dessa frågor i @Jonas C och @bnr reserapport till Mexico City men jag ställer frågorna här istället så att fler personer enklare kan svara :).

1. Vad hade ni valt: Munchen-Mexico City med Lufthansa F kl. 22:25-04:00. En lång resa i First där man har god tid på sig att utforska diverse lounger och hyra Porschen. Nackdelen är att man "måste" sova en stor del av resan.

Eller ska man välja München-Toronto kl. 15:50-18:50 och vidare med Air Canada Toronto-Mexico City kl. 20:15-23:59. Fördelen här är ju att man kan vara vaken hela Lufthansa-flighten samt att man får testa Air Canada business class (fast inte så spännande plan dock, Airbus A319)

2. Såg ni mycket mygg i Mexico City? Detta angående Zika-viruset (som egentligen inte ens ska finnas i Mexico City).
Zikaviruset är för det mesta inte särskilt farligt. De flesta som blir smittade märker inte ens av det. Förmodligen större risk att du råkar ut för en trafikolycka i Mexico än att du får komplikationer av viruset. Men klart, är någon i resesällskapet gravid så förstår jag om man vill riskminimera.
 

Johan7

Ny medlem
Hej, har en 2 4 1 voucher och ca 210.000 Eurobonus poäng, tänkte flyga till Tokyo på bröllopsresa, gärna första klass längsta streckan och resten business, några tips på rutt, bolag?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

JacobGBG

Medlem
Hej, har en 2 4 1 voucher och ca 210.000 Eurobonus poäng, tänkte flyga till Tokyo på bröllopsresa, gärna första klass längsta streckan och resten business, några tips på rutt, bolag?

Asiana och ANA har hyffsad tillgång till F och flyger åt "ditt" håll, beror på när du åker.
 
Toppen