Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Johan7

Ny medlem
Hmmmm slog mig just att "egen" hytt kanske inte uppskattas på en bröllopsresa ;) tänkte åka Augusti nästa år, när kan de tänkas släppa biljetter för thai och ana? Annars Stockholm Frankfurt Tokyo där man får F Frankfurt Tokyo?
 

JacobGBG

Medlem
Jag ser tillgänglighet för ANA/Thai i Juli redan nu (hela Augusti har det inte släppts några biljetter för). Så du borde boka snarast och sedan göra en ändring om det dyker upp något på FRA-NRT i framtiden.
 

palmen

Moderator
Hyffsad, inte bra. Bättre än LH men definitivt inte så bra som Thai.
Ser du två platser med ANA i First på utresan?
Det är ytterst sällsynt med två platser på ANA First, hittar man det är det bara att boka på en gång.

För att svara på ursprungsfrågan @Johan7 så är det Asiana, Lufthansa, Thai som har störst chans för två platser i First. Jag skulle sikta på att försöka hitta Frankfurt-Seoul-Tokyo där Frankfurt-Seoul flygs av Asiana där de kommer att flyga A380 med senaste First. 14 dagar innan avresa kan du börja leta avgångar med Lufthansa på Frankfurt-Tokyo Haneda (där släpps det nästan alltid 2 platser 14 dagar innan) för att få flyga Lufthansa First från Frankfurt vilket är en extraordinär upplevelse. Du kan läsa mer om varför i denna tråd
Diverse frågor kring Lufthansa First | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

För att få lite inspiration hur andra har bokat skulle jag föreslå att du tittar i denna tråd
Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Hur du säker bonusresor hittar du i denna tråd
[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

JacobGBG

Medlem
Ser du två platser med ANA i First på utresan?
Det är ytterst sällsynt med två platser på ANA First, hittar man det är det bara att boka på en gång.

Nej jag syftade intra-asien var kanske otydlig med det, på long haulen är det otvivelaktigt lite knivigare.

USA-Asien hade väldigt bra tillgänglighet på F för ett tag sedan men osäker på om det fortfarande är lika lyckosamt.
 

palmen

Moderator
Nej jag syftade intra-asien var kanske otydlig med det, på long haulen är det otvivelaktigt lite knivigare.

USA-Asien hade väldigt bra tillgänglighet på F för ett tag sedan men osäker på om det fortfarande är lika lyckosamt.
Det går dock inte boka USA-Asien som en del av resa till Asien från Europa.
@Johan7 ska åka från Europa till Asien så då faller det alternativet bort. Rapporterades dock för någon dag sedan om någon som bokat 3 platser i ANA F på Chicago-Tokyo.
För Johans del blir det väldigt svårt med långa sträckan med ANA, vill han få in ANA First så är störst chans troligtvis att flyga ARN-FRA-SIN-NRT och ta SIN-NRT i ANA F och FRA-SIN i Lufthansa F. Då är dock problemet med tillgång till Lufthansa F på den sträckan som är väldigt osäker om något släpps över huvud taget.
I detta fall tror jag man får bortse från ANA F, skulle det finnas tillgänglighet är det bara boka på en gång dock (men chanserna är minimala i dagsläget)
 
Nu är det dags att planera vinterns resa och det lutar mot att det blir Fillipinerna (Boracay) en vecka sen vidare mot Vietnam (Först Ho Chi Minh sen upp mot Ha Noi).
Nu är frågan hur jag skall tänka med bokning, jag har poäng för F och vill såklart åka F med sambon.
Hur hade ni tänkt gällande bokning, vi är flexibla +-3 dagar och vill åka i februari. Bör vi boka business redan nu för att över huvud taget ha biljetter eller hålla oss kalla med uppgradera till F eller hur hade ni gjort?
Rutterna mellan orterna antar jag vi får köpa separata biljetter?

Om ni har förslag på giltig routing så välkomnas de med för att få god tillgång till 2 F-biljetter.

Tack på förhand!
 

Dr. Miles

Expert
Nu är det dags att planera vinterns resa och det lutar mot att det blir Fillipinerna (Boracay) en vecka sen vidare mot Vietnam (Först Ho Chi Minh sen upp mot Ha Noi).
Nu är frågan hur jag skall tänka med bokning, jag har poäng för F och vill såklart åka F med sambon.
Hur hade ni tänkt gällande bokning, vi är flexibla +-3 dagar och vill åka i februari. Bör vi boka business redan nu för att över huvud taget ha biljetter eller hålla oss kalla med uppgradera till F eller hur hade ni gjort?
Rutterna mellan orterna antar jag vi får köpa separata biljetter?

Om ni har förslag på giltig routing så välkomnas de med för att få god tillgång till 2 F-biljetter.

Tack på förhand!
Hur länge tänker ni att ni ska vara borta?
Om det är bara en kort period, välj kortaste resväg som möjligt.
Har ni längre resperiod, kan ni flyga lite längre omvägar så att ni får lång tid i First class.

Sverige-Frankfurt-Tokyo-Bangkok/Singapore-Manila med SAS/Lufthansa/ANA/THAI/Singapore Airlines kan vara en bra routing till Manila, ifall ni vill spendera så lång tid så möjligt i First class.
 
Hur länge tänker ni att ni ska vara borta?
Om det är bara en kort period, välj kortaste resväg som möjligt.
Har ni längre resperiod, kan ni flyga lite längre omvägar så att ni får lång tid i First class.

Sverige-Frankfurt-Tokyo-Bangkok/Singapore-Manila med SAS/Lufthansa/ANA/THAI/Singapore Airlines kan vara en bra routing till Manila, ifall ni vill spendera så lång tid så möjligt i First class.

Tackar, vi kommer vara borta cirka två veckor så tänker nog att vi kan stryka antingen Bangkok alt Tokyo.
Vad tror du om när vi skall boka biljett? Iom att LH släpper sina två veckor innan skall vi försöka hitta Thai/ANA redan nu för att sedan försöka boka om? Är det möjligt att även möjligt att byta routing efter man bokat?
 
Toppen