Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Mig veterligen ingen som lyckats boka Australien via USA. Det är en rätt stor omväg.
Poäng med eurobonus är 240k i First, kan tyvärr inte i huvudet vad det kostar i Business. Du får titta på Star Alliance award chart på sas sida där det står angivet. Borde finnas en länk i första posten i denna tråd.

Det har varit problem problem att boka Oceanien via Nordamerika, men på senaste tiden så verkar ju SAS ha lättat upp vissa av routingreglerna på awards. Dessutom är det inte en jättestor omväg om man jämför med en av de kortaste rutterna dit. 12800 miles via Nordamerika mot 12400 miles via Asien.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Det har varit problem problem att boka Oceanien via Nordamerika, men på senaste tiden så verkar ju SAS ha lättat upp vissa av routingreglerna på awards. Dessutom är det inte en jättestor omväg om man jämför med en av de kortaste rutterna dit. 12800 miles via Nordamerika mot 12400 miles via Asien.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Hmm, trodde avståndet var betydligt större, jag räknade iofs på Sydney vilket blir större skillnad.

Visst får man det. Går utmärkt att boka United mellan USA och Australien med EuroBonus som bonusresa.

Så här skriver SAS själva.

Screenshot_2016-07-27-08-42-32.png

Om du pratar om awardplatser, är det viktigt att det finns fysiskt tillgängliga platser. Finns det lediga säljbara platser på dina datum?
Ursäkta sent svar. Jag kommer att boka en award men det finns platser kvar att köpa. Jag kollade under en vecka och det fanns tillgänglighet varje dag. Jag tycker mig ha sett detta tidigare hos Thai. Att tillgängligheten är dålig ett par månader framåt men att platser sedan släpps. Undrar mest om det vara något speciellt som gällde under jul/nyår med Thai. Jag brukar vanligtvis vara i Mexico/Florida ett par månader under denna tid men denna gång blir det Asien eller något annat kul under några veckor.

Ursäkta sent svar. Jag kommer att boka en award men det finns platser kvar att köpa. Jag kollade under en vecka och det fanns tillgänglighet varje dag. Jag tycker mig ha sett detta tidigare hos Thai. Att tillgängligheten är dålig ett par månader framåt men att platser sedan släpps. Undrar mest om det vara något speciellt som gällde under jul/nyår med Thai. Jag brukar vanligtvis vara i Mexico/Florida ett par månader under denna tid men denna gång blir det Asien eller något annat kul under några veckor.
Jag lyckades att boka THAI, Singapore Airlines till/från Sydostasien under jul & nyår flera gånger när jag använde miles från bmi Diamond Club, US Airways Dividend Miles, men jag har ingen erfarenhet av just med SAS EuroBonus poäng.

Toppen