Senaste nytt

Boka First Class med EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher

Jag tänkte nog typ Tahiti eller nåt... Cooköarna... typ.

Men om Hawaii funkar med Star Alliance så kan det ju vara något! Vet du vilket bolag man kan åka med för bäst First? Inte Lufthansa då eftersom jag vill boka långt i förväg.
Bäst F har nog ANA om du bokar med EB poäng, thai och asiana är också ok. Problemet är dock att du inte får flyga via Asien till Hawaii, då återstår väl bara United First via USA iom att lufthansa går bort och swiss inte går att boka.

Det blir ju i alla fall bara UA F på inrikes, vilket man även får om man åker C över Atlanten. Den bästa F inrikes jag hittade var med deras 767-400 från EWR eller SFO. Jag skulle inte satsat extra poäng på UA F över Atlanten, då duger SAS nya uppgraderade kabin bra. Jag har C på SAS ARN - EWR och F på UA EWR - HNL. Jag har läst att utbudet på mat på inrikessträckan är ganska dåligt på UA så jag skulle nog ha valt att åka via SFO om det funnits platser så blir inrikessträckan kortare.

Om du kan göra två bokningar så gör separat med NH till Japan, och sen från Japan till Havaii.

Har bara en 2-4-1 och runt 250K poäng så blir bara en bokning. Men då känns det spontant att det lutar åt försöka hitta något kul resemål så att vi kan åka med ANA. Eller Thai kanske.

Har bara en 2-4-1 och runt 250K poäng så blir bara en bokning. Men då känns det spontant att det lutar åt försöka hitta något kul resemål så att vi kan åka med ANA. Eller Thai kanske.
Söderhavet kommer ni till för 240k och en voucher så det är bara att börja leta resor till australien/nya zeeland i F :). Kan vara svårt med awards ut till söderhavsöarna så i värsta fall får man ta en vanlig betald economy dit.

2 trådar som kanske kan hjälpa till lite, i första tråden har jag skrivit lite förslag på routings som jag hittade tillgång på
Award resa sol och bad vilken destination? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
Vilken dag/dagar flyger Air New Zealand Sydney - Rarotonga? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Bäst F har nog ANA om du bokar med EB poäng, thai och asiana är också ok. Problemet är dock att du inte får flyga via Asien till Hawaii, då återstår väl bara United First via USA iom att lufthansa går bort och swiss inte går att boka.
Det blir ju i alla fall bara UA F på inrikes, vilket man även får om man åker C över Atlanten. Den bästa F inrikes jag hittade var med deras 767-400 från EWR eller SFO. Jag skulle inte satsat extra poäng på UA F över Atlanten, då duger SAS nya uppgraderade kabin bra. Jag har C på SAS ARN - EWR och F på UA EWR - HNL. Jag har läst att utbudet på mat på inrikessträckan är ganska dåligt på UA så jag skulle nog ha valt att åka via SFO om det funnits platser så blir inrikessträckan kortare.
Bör det inte gå att boka Europa-Hawaii via Norra Asien som en bonusresa (ej som kombination av flera bonusresor)?

Jag kollade SAS EuroBonus Star Alliance award chart och det visade sig att Europa-Hawaii T/R är dyrare än Europa-Norra Asien T/R eller Norra Asien-Hawaii T/R.
  • Europa - Hawaii T/R i First class: 210.000 poäng
  • Europa - Norra Asien T/R i First class: 190.000 poäng
  • Norra Asien- Hawaii T/R i First class: 150.000 poäng

Om SAS inte har något MPM regel (vilket de verkar inte att ha) så bör man kunna flyga t ex Stockholm-Frankfurt-Tokyo-Honolulu.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Last edited:
Försökte boka med 2-4-1 från CPH - Milano - BKK - SIN - Perth med Thai F från Milano till Bangkok övrigt i Business. Detta gick inte och jag förstod inte varför. Någon som kan förklara?

Toppen