Senaste nytt

Billo lanserar betalning av fakturor med kort

Skannade och betalade faktura till Hallon i fredags, fick idag mail från Hallon att fakturan fortfarande inte är betald.
Frågan är nu då, är inbetalningen gjord rätt men bara inte registrerad? Omöjligt att veta för man får inte se den informationen... skrivit till Billo och väntar på svar
Undra hur det är med de andra 7 fakturorna jag betalade i fredags, kommer dom resultera i missade betalningar och påminellser
Att inte visa uppgifterna om betalningen är en riktig miss, fattar inte hur dom tänkte där
Det tog 3 eller 4 dagar i onsdags för min testbetalning att nå mottagaren. De fem jag betalade i fredags har inte nått fram än. Men det har bara gått två bankdagar å andra sidan. Betalo har tre dagar så gissar att Billo har ngt liknande i sina villkor.

Det tog 3 eller 4 dagar i onsdags för min testbetalning att nå mottagaren. De fem jag betalade i fredags har inte nått fram än. Men det har bara gått två bankdagar å andra sidan. Betalo har tre dagar så gissar att Billo har ngt liknande i sina villkor.
Jag genomförde betalning via Betalo i fredags och fick igår mail om att de mottagit min betalning, det är max 2 bankdagar.
Jag upplever att större belopp tar längre tid, har inga datapunkter på det dock.

Jag genomförde betalning via Betalo i fredags och fick igår mail om att de mottagit min betalning, det är max 2 bankdagar.
Jag upplever att större belopp tar längre tid, har inga datapunkter på det dock.
Sen ska man inte glömma att mottagande sida kan ha fördröjningar också, många läser in dagens kontotransaktioner i någon batch som går på natten till dagen efter, sen kanske i värsta fall webbgränssnittet visar cachead information i ytterligare ett dygn...

Man behöver nog tänka så att man bara betalar räkningar där det finns lite marginal till sista betalningsdatum när man kör en sådan här betaltjänst (gäller även Betalo)

Jag gissar de ville få funktionen på plats till denna dubbelpoäng-helg (deras vd hajpade funktionen flera gånger på LinkedIn och specifikt nämnde EuroBonus). Nästa lär ju först komma i September. Och som det brukar vara med startup bolag, så hinner man inte bygga det perfekt från början (finns alltid press att leverera snabbt), utan man släpper en extrem enkel basversion, och sedan lägger till saknade features i efterhand.

Jag gissar de ville få funktionen på plats till denna dubbelpoäng-helg (deras vd hajpade funktionen flera gånger på LinkedIn och specifikt nämnde EuroBonus). Nästa lär ju först komma i September. Och som det brukar vara med startup bolag, så hinner man inte bygga det perfekt från början (finns alltid press att leverera snabbt), utan man släpper en extrem enkel basversion, och sedan lägger till saknade features i efterhand.
Dom skulle lärt sig av Sonos tidigare den här månaden när dom uppdaterade sin app, för Sonos är ju också en startup… eller vänta nu

Dom skulle lärt sig av Sonos tidigare den här månaden när dom uppdaterade sin app, för Sonos är ju också en startup… eller vänta nu
Nej Sonos är inte det. Och det finns helt enkelt inget annat sätt att bygga i ett ungt bolag som lever på investerar-pengar. Ingen har råd med att lägga massa resurser på perfektionism innan man släpper, när det är högst oklart om en ny funktion ens kommer finnas kvar om ett halvt år. Jag lägger ingen värdering i det (ur använderperspektiv, för oss här, är det så klart frustrerande), utan bara beskriver verkligenheten.

Skannade och betalade faktura till Hallon i fredags, fick idag mail från Hallon att fakturan fortfarande inte är betald.
Frågan är nu då, är inbetalningen gjord rätt men bara inte registrerad? Omöjligt att veta för man får inte se den informationen... skrivit till Billo och väntar på svar
Undra hur det är med de andra 7 fakturorna jag betalade i fredags, kommer dom resultera i missade betalningar och påminellser
Att inte visa uppgifterna om betalningen är en riktig miss, fattar inte hur dom tänkte där

Fick svar från supporten nu där de skickade med OCR och giro nummer , det matchade inte alls mot vad det stod i fakturan:mad: blir intressant att se hur de hanterar det här nu

Bad dom skicka informationen på alla andra betalningar som jag gjorde då för att se vart dom kan vara på väg.

Kommer inte använda Billo mer förens dom visar vad som faktiskt har skannats

Jag fick också svar, i mitt fall stämmer det med fakturan. Betalning med kreditkort ska ta "upp till 4 bankdagar".

Hoppas dina betalningar kommer rätt så snart som möjligt. Ska bli väldigt intressant att höra hur rättelseprocessen går till.
Ja dom skrev det också till mig, glömde lägga till det bara
Vanligtvis tar betalning med kort upptill 4 bankdagar att genomföra.
Betalning med Bank konto tar circka 1-3 bandagar att genomföra.

Toppen