Senaste nytt

Billhop & Betalo - Rapportera era avgifter (%) och volym

Vet ej om Amex erbjuder i Sverige, men i UK finns det ju särskilda kort för företagare, t ex Amex Platinum Business. Har man ett litet företag så är det ju mycket enklare att använda ett vanligt kreditkort än att ha nån sorts lån (RCF (vet ej vad det heter på svenska)), och med Billhop kan kortet användas till ännu fler kostnader. Syftet är att balansera likviditeten, då kreditkortet ska betalas en gång i månaden bara.
Enda sättet att bli kund är att kontakta dem, så jag tänkte att de vill jobba mot större företag. Att små företag gör som du säger förstår jag, men tänkte att inte större företag höll på så med kreditkort. Men det kanske de helt enkelt gör!

Aja oavsett är det OT för tråden så kanske inte behöver lägga ut diskussionen mer. Tack för att du svarade!
 

Tonton

Medlem
Kostnaden för att "köpa" poäng via Betalo ökar från 12 öre/poäng till 15 öre/poäng. Klart svårare att räkna hem framöver.

Från 12,2öre/poäng till 14,6 öre/poäng om vi ska vara lite mer exakta. (vilket är viktigt om vi nu ska räka på ören ;))
Kommer bara köra Billhop vid poängkampanjer framöver.

Jag ser forfarande stort värde i det hela. Priset för revenuebiljetter, både för ekonomi och business, har gått upp rejält.

Med Amex Elite:

243 000 SEK spend via Betalo genererar 50 058 poäng + 1st 2-4-1 för en kostnad om 7290 SEK.

Skatter och avgifter med SAS till Tokyo kostade mig nyligen 1247 SEK.

Således kan jag få en businessclass-resa från Stockholm till Tokyo T/R för 8537 SEK. Går även att applicera på alla andra SAS-destinationer.

Inte direkt svårt för mig att räkna hem.
 
Från 12,2öre/poäng till 14,6 öre/poäng om vi ska vara lite mer exakta. (vilket är viktigt om vi nu ska räka på ören ;))


Jag ser forfarande stort värde i det hela. Priset för revenuebiljetter, både för ekonomi och business, har gått upp rejält.

Med Amex Elite:

243 000 SEK spend via Betalo genererar 50 058 poäng + 1st 2-4-1 för en kostnad om 7290 SEK.

Skatter och avgifter med SAS till Tokyo kostade mig nyligen 1247 SEK.

Således kan jag få en businessclass-resa från Stockholm till Tokyo T/R för 8537 SEK. Går även att applicera på alla andra SAS-destinationer.

Inte direkt svårt för mig att räkna hem.
Lägg till 6000 kr/år för Amex om du har Elit och dålig nattsömn om du ska lyckas boka award med SAS till HND
 

imartin

Medlem
Kostnaden för att "köpa" poäng via Betalo ökar från 12 öre/poäng till 15 öre/poäng. Klart svårare att räkna hem framöver.
Man kan bara hoppas på att det blir fler trippla poäng kampanjer för SAS MC framöver :D Hade vi ju iaf minst en gång

Eller - kanske mer realistiskt - att en anna fintech lanserar en liknande tjänst som kostar mindre.
 
Toppen