Senaste nytt

Billhop & Betalo - Rapportera era avgifter (%) och volym

Gin93

Ny medlem
Ringde Change Group, och de tar tyvärr inte American Express kort säger de!

Jag försöker betala via Betalo för ett investeringslån som jag tog från Nordax Bank, men sådana fakturor fick man visst inte betala med Betalo...

Vet någon en annan metod? Känner att det blir ganska mycket poäng waste att inte kunna använda de fakturorna på mitt AmEx.

För att vara relevant för topic också. Min vän vet att betalo sjävla betalar 2% AmEx avgift, så folk som betalar 2% eller under 2% kan absolut inte göra det 2023 iallafall.
 
Last edited:

Taggen

Medlem
Ringde Change Group, och de tar tyvärr inte American Express kort säger de!

Jag försöker betala via Betalo för ett investeringslån som jag tog från Nordax Bank, men sådana fakturor fick man visst inte betala med Betalo...

Vet någon en annan metod? Känner att det blir ganska mycket poäng waste att inte kunna använda de fakturorna på mitt AmEx.

För att vara relevant för topic också. Min vän vet att betalo sjävla betalar 2% AmEx avgift, så folk som betalar 2% eller under 2% kan absolut inte göra det 2023 iallafall.
Metod för vad? Betala in fakturor till finansinstitut med tjänster som Billhop/Betalo? De har låst inbetalningar till finansinstitut och banker av en bra anledning så det går inte att betala dessa räkningar med någon av dessa tjänster med kreditkort.
 
”Avslutning av ditt Billhop konto
Kära kund,

Vi skriver för att meddela att efter en strategisk granskning har Billhop beslutat att enbart erbjuda tjänster till större företag. Detta innebär att vi avslutar våra tjänster till icke-företagskunder, och vi beklagar att meddela att detta inkluderar vår tjänst till dig. Detta e-postmeddelande är vår avisering om uppsägning. Vi förstår att den här nyheten kan komma som en överraskning för dig och ber om ursäkt för eventuella besvär.

Till följd av uppsägningen kommer du inte längre att ha tillgång till ditt konto från och med den 29 juni 2023. Du kommer fortfarande att kunna komma åt ditt konto till och med den 28 juni 2023 och kan göra betalningar under denna tid. Vi vill försäkra dig om att alla befintliga schemalagda eller återkommande betalningar med förfallodatum på eller före den 28 juni 2023 kommer att behandlas som vanligt.

Vänligen observera att du inte kommer att kunna lägga till några betalningar med förfallodatum efter den 28 juni 2023.

Dessutom har alternativet att schemalägga eller göra återkommande betalningar inaktiverats på grund av den kommande avslutningen av ditt konto. Existerande schemalagda och återkommande betalningar som har betaldatum efter den 28 juni 2023 kommer att raderas från vårt system och kommer därför inte att behandlas. Återigen vill vi be om ursäkt för eventuella olägenheter detta kan orsaka.

För att reducera störningar vill vi påminna dig om att du har möjlighet att ladda ner din transaktionshistorik samt tidigare fakturor från ditt konto. Vänligen gör det före den 29 juni 2023 då du inte kommer att kunna ha tillgång till ditt konto på eller efter det datumet. Navigera helt enkelt till "Rapporter" i menyraden. Du kan ladda ner alla dina tidigare fakturor som antingen en Excel-fil eller en PDF-fil genom att klicka på "Generera rapport".

Vi kommer att göra allt vi kan för att säkerställa en smidig övergång under denna process och vi åtar oss att arbeta nära våra kunder för att hantera eventuella utestående frågor och uppfylla våra skyldigheter enligt våra befintliga avtal.

Tveka inte att kontakta oss på support@billhop.com om du behöver ytterligare hjälp eller förtydliganden.

Det har varit vårt nöje att tillhandahålla våra tjänster till dig och vi vill ta tillfället i akt att tacka dig för ditt stöd och för att du anförtrott oss med dina betalningar.”
 

Timpsi

Medlem
Oh no...
”Avslutning av ditt Billhop konto
Kära kund,

Vi skriver för att meddela att efter en strategisk granskning har Billhop beslutat att enbart erbjuda tjänster till större företag. Detta innebär att vi avslutar våra tjänster till icke-företagskunder, och vi beklagar att meddela att detta inkluderar vår tjänst till dig. Detta e-postmeddelande är vår avisering om uppsägning. Vi förstår att den här nyheten kan komma som en överraskning för dig och ber om ursäkt för eventuella besvär.

Till följd av uppsägningen kommer du inte längre att ha tillgång till ditt konto från och med den 29 juni 2023. Du kommer fortfarande att kunna komma åt ditt konto till och med den 28 juni 2023 och kan göra betalningar under denna tid. Vi vill försäkra dig om att alla befintliga schemalagda eller återkommande betalningar med förfallodatum på eller före den 28 juni 2023 kommer att behandlas som vanligt.

Vänligen observera att du inte kommer att kunna lägga till några betalningar med förfallodatum efter den 28 juni 2023.

Dessutom har alternativet att schemalägga eller göra återkommande betalningar inaktiverats på grund av den kommande avslutningen av ditt konto. Existerande schemalagda och återkommande betalningar som har betaldatum efter den 28 juni 2023 kommer att raderas från vårt system och kommer därför inte att behandlas. Återigen vill vi be om ursäkt för eventuella olägenheter detta kan orsaka.

För att reducera störningar vill vi påminna dig om att du har möjlighet att ladda ner din transaktionshistorik samt tidigare fakturor från ditt konto. Vänligen gör det före den 29 juni 2023 då du inte kommer att kunna ha tillgång till ditt konto på eller efter det datumet. Navigera helt enkelt till "Rapporter" i menyraden. Du kan ladda ner alla dina tidigare fakturor som antingen en Excel-fil eller en PDF-fil genom att klicka på "Generera rapport".

Vi kommer att göra allt vi kan för att säkerställa en smidig övergång under denna process och vi åtar oss att arbeta nära våra kunder för att hantera eventuella utestående frågor och uppfylla våra skyldigheter enligt våra befintliga avtal.

Tveka inte att kontakta oss på support@billhop.com om du behöver ytterligare hjälp eller förtydliganden.

Det har varit vårt nöje att tillhandahålla våra tjänster till dig och vi vill ta tillfället i akt att tacka dig för ditt stöd och för att du anförtrott oss med dina betalningar.”
Oh no...
 

mha321

Medlem
Egentligen inte förvånande, men man undrar varför det händer just nu. Har de börjat göra kreditförluster pga den dåliga ekonomin? Samtidigt tycker man att just de borde ju inte få det med deras modell, och snarare borde de ju fått mer business nu när det är fler som har problem med räkningarna..
 
Någon som i väldigt korta drag förstår varför företag i sådan utsträckning är användare av deras tjänst?

Från deras hemsida


Tail-spend
Pay tail-spend invoices without ERP onboarding

Working capital
Finance your working capital by leveraging your credit line”

Nog för att jag vet att företag brukar föredra skicka fakturor genom deras eget system så känns en lösning som Billhop som ett konstigt mellansteg? Jobbar verkligen företag med kreditkort för att utnyttja den typ av kredit de säger?

Haha märks kanske att jag inte jobbar inom ekonomi
 

igelkotten

Medlem
Någon som i väldigt korta drag förstår varför företag i sådan utsträckning är användare av deras tjänst?

Från deras hemsida


Tail-spend
Pay tail-spend invoices without ERP onboarding

Working capital
Finance your working capital by leveraging your credit line”

Nog för att jag vet att företag brukar föredra skicka fakturor genom deras eget system så känns en lösning som Billhop som ett konstigt mellansteg? Jobbar verkligen företag med kreditkort för att utnyttja den typ av kredit de säger?

Haha märks kanske att jag inte jobbar inom ekonomi
Vet ej om Amex erbjuder i Sverige, men i UK finns det ju särskilda kort för företagare, t ex Amex Platinum Business. Har man ett litet företag så är det ju mycket enklare att använda ett vanligt kreditkort än att ha nån sorts lån (RCF (vet ej vad det heter på svenska)), och med Billhop kan kortet användas till ännu fler kostnader. Syftet är att balansera likviditeten, då kreditkortet ska betalas en gång i månaden bara.
 
Toppen