Senaste nytt

Billhop & Betalo - Rapportera era avgifter (%) och volym

MrRob

Medlem
Trist att Betalo slutat fungera på många telefoner i och med senaste uppdateringen eftersom Android 13 nu krävs (eller en iPhone av senare modell).

Detta + prishöjningen som kommer gör att det blir bye bye Betalo för min del!

Edit:
Mailade även jag och fick svar ganska snabbt som säger "Det är det krav vi har från både Apple och Google. Denna ändring var nödvändig för att vi ska kunna fortsätta tillhandahålla vår tjänst." Vilket givetvis är BS eftersom drösvis av appar vi alla använder i vardagen för att göra kortbetalningar och betala räkningar inte har i närheten av samma krav. Nåväl, Betalos förlust :rolleyes:
 
Last edited:

MrRob

Medlem
Verkligen märkligt! Undrar varför de satt 13 som krav. SEB har version 9 som krav, Handelsbanken har version 7, BankID och Swedbank har version 6 och Nordea version 5 som krav.. ser inte varför Betalo måste vara så pass mycket "bättre" än de svenska storbankerna om det rör säkerhetsfrågor i versionen..
 

hco

Medlem
Mailade även jag och fick svar ganska snabbt som säger "Det är det krav vi har från både Apple och Google. Denna ändring var nödvändig för att vi ska kunna fortsätta tillhandahålla vår tjänst." Vilket givetvis är BS eftersom drösvis av appar vi alla använder i vardagen för att göra kortbetalningar och betala räkningar inte har i närheten av samma krav
Jag fick samma svar. Dom måste ha missuppfattat något. Tror inte alls på att Google har ställt det kravet.
 

mha321

Medlem
Jag fick samma svar. Dom måste ha missuppfattat något. Tror inte alls på att Google har ställt det kravet.
Jag tror på missuppfattning. Google har två parameter, en "target sdk" och en "minimum sdk". Det är target som är höjd är jag rätt säker på.

Det det innebär för utvecklaren är att *om* användaren har nyare Android så måste de tex använda permissions systemet därifrån.

Min gissning iaf. Det är klart att de kan ha specialkrav. Men som nämnt då borde ju andra appar falla under samma begränsningar...
 
  • Gilla
Reactions: hco

intuition

Medlem
Det finns väl iofs tillfällen när iaf Apple inte skapar nya certifikat till äldre OS versioner. Då slutar tex HTTPS fungera och rätt mycket slutar fungera då.
Ingen aning om det skulle vara fallet här, men det finns visst tillfället där det blir helt omöjligt för en app att fungera på en telfon med äldre OS på ett sätt som inte ligger inom app-tillverkarens ansvar.
 
Mailet de skickade ut läste jag som en lång varning om att inte uppdatera appen då de infört en hel del buggar. Tex schemalagda betalningar går inte längre pga hur de ändrat.
Vet ej om man är tvungen att uppdatera appen för att fortsätta använda Betalo.
 

Brandten

Medlem
Mailet de skickade ut läste jag som en lång varning om att inte uppdatera appen då de infört en hel del buggar. Tex schemalagda betalningar går inte längre pga hur de ändrat.
Vet ej om man är tvungen att uppdatera appen för att fortsätta använda Betalo.
Vi vill informera dig om de senaste förändringarna i vår app för att säkerställa att du är medveten om de nyligen implementerade förbättringarna och tillfälliga buggar som kan påverka din användarupplevelse.


Under natten till 6 December har vi genomfört en uppdatering av vår app för att lägga till viktiga funktioner. Tyvärr har detta också medfört några buggar som vi arbetar hårt för att lösa så snart som möjligt.


3D Secure För Transaktioner: För att förbättra säkerheten har vi infört 3D Secure för att godkänna varje transaktion. Detta kräver nu att du fyller i CVC/CVV-koden och godkänner varje transaktion via 3D Secure.


Ändringar i Scannerfunktionen: Under arbetet med att förbättra vår scannerfunktion har vi temporärt tagit bort den. Vi arbetar aktivt för att förbättra denna funktion och återinföra den så snart som möjligt.



Buggar:

Förändringar i Schemalagda Betalningar:
Schemalagda betalningar är inte längre möjliga pga. en bugg som uppstod i samband med uppdateringen så att schemalagda betalningar reserverades på kortet direkt. Vi jobbar på att hitta en lösning på detta.



Kompatibilitet för Android-enheter:

Vänligen notera att Android-enheter äldre än version 13 och Apple-enheter som inte har uppdaterats till version iOS 16.1 eller senare inte längre är kompatibla med den senaste versionen av vår app. Det beror på att varken Google eller iOS stödjer dessa äldre versioner.

För att fortsätta använda vår tjänst, vänligen uppgradera din Android-enhet till en nyare version om möjligt eller se till att din Apple-enhet har version iOS 16.1 eller senare installerad.



Vi beklagar eventuella olägenheter dessa förändringar kan medföra och tackar för ditt tålamod medan vi arbetar för att lösa eventuella buggar. Om du upplever några problem eller har frågor, är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.


Tack för att du väljer våra tjänster!

Med vänliga hälsningar,
Betalo
 

hco

Medlem
Vänligen notera att Android-enheter äldre än version 13 och Apple-enheter som inte har uppdaterats till version iOS 16.1 eller senare inte längre är kompatibla med den senaste versionen av vår app. Det beror på att varken Google eller iOS stödjer dessa äldre versioner.

Komiskt. Android 10 här och konstigt nog fungerar alla andra finans/bank/betal-appar jag har. :p Och uppdateras kontinuerligt gör de också.
 
Toppen