Senaste nytt

Billhop & Betalo - Rapportera era avgifter (%) och volym

Xilan

Medlem
Halloj.... 2 x 300.000kr ska betalas och frågan är om man måste flagga betalningen hos Billhop och/eller Amex innan man dunkar in den i Billhop?
Jag skulle nog påstå att det beror på hur stor avvikelse detta är jämfört med ordinarie spend.
Billhop tror jag inte bryr sig så mycket eftersom de får betalt och inte riskerar något direkt. Amex som står för krediten kanske är mer oroliga i så fall. Men det beror nog på hur de uppfattar dig som kund sedan tidigare.
Jag skulle nog ringt till Amex innan och förklarat läget.
 

Gin93

Ny medlem
Hejsan allihop, Kan se att billhop byter affärsstrategi och fokuserar nu på företag B2B. Verkar vara enbart Betalo som är ut mot B2C.

Betalo har 2.5% i avgift, finns det något annan företag att använda sig av för att få lägre avgifter? För Betalo vägrar ge lägre avgift till kunder nu.
 

infosky

Medlem
Hejsan allihop, Kan se att billhop byter affärsstrategi och fokuserar nu på företag B2B. Verkar vara enbart Betalo som är ut mot B2C.

Betalo har 2.5% i avgift, finns det något annan företag att använda sig av för att få lägre avgifter? För Betalo vägrar ge lägre avgift till kunder nu.

Ska också gå att betala med Change Group i butik men har själv inte provat:

 

mha321

Medlem
Jobbigt att fysiskt behöva besöka ett kontor i Stockholm.
De finns väl på fler ställen än Stockholm?

That said så känns det som det är rejäl risk att man åker på den faktiska avgiften för kontant uttag och inte bara begränsningen. Det brukar man väl göra på uttagskontor och det skulle inte förvåna mig om den bokas som uttag följt av betalning, separat. Deras fokus är ju kontanter...

Kanske funkar med curve om det räknas som atm och inte fronted.
 
De finns väl på fler ställen än Stockholm?

That said så känns det som det är rejäl risk att man åker på den faktiska avgiften för kontant uttag och inte bara begränsningen. Det brukar man väl göra på uttagskontor och det skulle inte förvåna mig om den bokas som uttag följt av betalning, separat. Deras fokus är ju kontanter...

Kanske funkar med curve om det räknas som atm och inte fronted.

Ja du har rätt. Och kanske erbjuder dom Girobetalningar anno 1990 ;)
 

Buskul

Medlem
En fråga gällande Betalo.

La in två transaktioner 13/4 till Skattverket via Betalo genom AMEX kort och allt gick hur bra som helst och mina belopp var ''reserverade'' och betalningen skulle SKV få 17/4. SKV mottog dessa 17/4 men kan inte se transaktionen i AMEX och därav inga poäng trots att de dragit bort summan som jag betalat till SKV.

Väntat in 3 dagar nu och både kontaktat AMEX och Betalo men inget svar. Någon som råkat ut för detta innan?
 
Toppen