Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Mer än meningsfullt.. 20k sek = 500 kr i avgift, dvs en 2-4-1 BA-Visa voucher kostar 5000 kr om man så att säga köper den från scratch. Under tiden får man även 20.000 Avios (som i alla fall jag värderar till 2000 kr).

Det enda jag är sur över är att jag betalade mina räkningar i går... Nåja, hyran kan ju förbetalas med Mastercard nu under trippelpoängskampanjen, och nästa månad betala MC-fakturan med visakortet :)

Hur menar Du?
Får jag en 2-4-1-voucher för 5000:-?

British airways hemsida vägrar fungera för mig. Är det någon som räknat på om det är värt att ha deras VISA exempelvis, och få 1 poäng per 10 kr. Vilket då blir 25 spänn för 100 poäng om man betalar via Betalo.

Kan man ta och betala hela släktens räkningar om man ska ut och resa någon månad ;)

Skulle sitta fint med ett sätt att betala räkningarna med Amex. Betalo tar ju inte detta kort.

Hur är möjligheten att betala räkningarna på bank, direkt över disk, med ett Amex eller liknande? Forex?

Last edited:
Om bankerna gnäller om detta och om betalning av räkningar över disk räknas som kontantuttag så borde man rimligen kunna ta 500-1000kr över beloppet varje gång man är på ica eller konsum och handlar. Sedan tar man bara med sig sedlarna till exempelvis forex och betalar räkningarna i slutat av månaden? Lite omständigare men borde fungera, eller missar jag något?

Om bankerna gnäller om detta och om betalning av räkningar över disk räknas som kontantuttag så borde man rimligen kunna ta 500-1000kr över beloppet varje gång man är på ica eller konsum och handlar. Sedan tar man bara med sig sedlarna till exempelvis forex och betalar räkningarna i slutat av månaden? Lite omständigare men borde fungera, eller missar jag något?

Det räknas som uttag om du vill ha ett belopp utöver det du handlar, så det går tyvärr inte.

Det räknas som uttag om du vill ha ett belopp utöver det du handlar, så det går tyvärr inte.

Köper man mat på ica och ber att få en 500 kronors sedel tillbaka så blir det bara en transaktion med köp till kortföretaget på det totala beloppet och de kan inte avgöra att du tar ut pengar. Gör man samma med ICA kortet så blir det ett uttag och en betalning för ICA kan skilja på dessa själva men skickar de betalningen till en annan bank kan den banken inte se det.

Jag har försökt det där med kontantuttag + köp på iaf en ICA Maxi - där blev uttaget nekat av systemet, kassörskan hade ingen aning om varför. Jag anade varför och bad henne helt sonika strunta i uttaget.

Köper man mat på ica och ber att få en 500 kronors sedel tillbaka så blir det bara en transaktion med köp till kortföretaget på det totala beloppet och de kan inte avgöra att du tar ut pengar. Gör man samma med ICA kortet så blir det ett uttag och en betalning för ICA kan skilja på dessa själva men skickar de betalningen till en annan bank kan den banken inte se det.

Nej inte enligt min erfarenhet, vill jag ta ut pengar utöver beloppet jag handlat för. Så kommer det upp i kortläsaren när jag ska slå in pin-koden "köp & uttag"

Toppen