Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Hej
Jag gjorde några större insättningar på Svenska spel för ett tag sedan. Tror det var 10000kr ett par tre ggr och förde sen över dom till mitt konto. Allt funkar perfekt gällande miles och det klassas som köp men det triggade deras alarm.. Fick ett brev där det stod att jag missbrukat mitt konto och om det fortsatte skulle det stängas ner..

Det står så på kortläsaren när du slår in koden men det blir inte så för de gör bara en transaktion mot din bank på ett köp på totalbeloppet. Prova göra det på ditt vanliga bankkort så ser du på utdraget att det bara blir en rad på kontoutdraget.

Tror det är som så att butiken inte vill att du gör så på grund av att de får så hög avgift för att du tar ut pengar.

Allt handlar ju om vad det kostar för butiken att lösa in pengar hos en bank jämfört med vad det kostar för dem att ge dig pengarna. Ica är ju en bank så har säkert bra avtal med andra banker så om det kostar någon krona för butiken att ge dig 500 kr kan det ju var värt det för då slipper de hantera en 500 kr sedel när du får den. De kanske tom har en fast avgift per transaktion mot andra svenska banker så då blir det ju inte en skillnad för butiken.

Du har helt rätt, ett bra sätt att tjäna poäng då alltså att varje gång man går och handlar ta ut 500 kr exempelvis.

Hej
Jag gjorde några större insättningar på Svenska spel för ett tag sedan. Tror det var 10000kr ett par tre ggr och förde sen över dom till mitt konto. Allt funkar perfekt gällande miles och det klassas som köp men det triggade deras alarm.. Fick ett brev där det stod att jag missbrukat mitt konto och om det fortsatte skulle det stängas ner..

Vem fick du brevet av? Går det att lägga in pengar med ett kreditkort och sen ta ut pengarna till ett annat kort?

Brevet kom från Svenska Spel. Man återför pengarna till bankkonto inte till kortet eller annat kort.

Visa, MC och Diners. Med tanke på den tid det tagit så börjar jag bli tveksam om Amex någonsin kommer dyka upp som alternativ... :-(

Intressant! Billihop tar dock 3,5% jämfört med Betalo som tar 2,5%. På Forex går det att betala med Amex, men då tar Forex 35 kronor i avgift per faktura + Amex som tar ~4% av beloppet i avgift. Som tidigare diskuterat (i olika trådar) så verkar det ju faktiskt trilla in EB-poäng från Amex-köp på Forex ibland, men inte alltid.

Toppen