Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Innebär betalo-lösningen att man kan bolla kreditkortsräkningar mellan varnadra? Dvs. betala sin AMEX-räkning med Diners, och tvärt om?

Rent tekniskt, Ja. Det strider dock med mycket stor sannolikhet mot villkoren för korten och är skäl för att säga upp krediterna omedelbart.

Rent tekniskt, Ja. Det strider dock med mycket stor sannolikhet mot villkoren för korten och är skäl för att säga upp krediterna omedelbart.

finns inget i villkoren som hindrar att man betalar en Amexräkning med Diners. Däremot kan du inte betala en Dinersräkning med Diners om jag förstått villkoren rätt.

finns inget i villkoren som hindrar att man betalar en Amexräkning med Diners. Däremot kan du inte betala en Dinersräkning med Diners om jag förstått villkoren rätt.
Jag har för mig att det står allmänt att man inte får betala en kredit med kreditkortet om jag minns rätt. Kanske någon som kan kolla villkoren?

Hej Ubbe!

Provade du Billhop? Vad tyckte du? Jag tyckte att det var smidigt, såg även att jag fick DC-poäng. Gott!

Lite strul var det då de tydligen hade någon obekant gräns för hur stora räkningarna fick vara. Fick dra ett mail till dem och fråga hur göra för en faktura på ca 28k. De höjde direkt gränsen till 30k. Betalar den fakturan i natt så får se om det fungerar.
Ok hittills vad det verkar :)

Hmmm kanske är ngn säkerhetsåtergärd? Bra att de löste det.
Fick detta svaret på mail:
"Hej,
Nu är gränsen på ditt Billhopkonto höjd till 45 000 per räkning.
Vi har haft en gräns per konto nu inledningsvis då vi är nystartade, men nu när vi vet att allting fungerar som det skall så kommer vi höja gränsen på samtliga användarkonton rejält.

Ha en trevlig kväll och hör gärna av dig om du har fler frågor eller feedback till oss.

Mvh,
Erik"
Funkade sedan när jag skulle betala en räkning på runt 28k :)
Blir bra till poängkassan :cool:

Jag har tittat på mitt dinners club e-saldo och där står det såhär på en betalning från billhop:

Inlösenställe: Billhop Ab
Inlösenställe typ: Cash Advance Inkl. Service Avg

Betyder det att man får betala avgift till dinners för ett uttag och inte får några eurobonus poäng då?

Ja, det är troligen så att det räknas som kontantuttag om det står sådär. Det är ju inte bra, för då får du, precis som du själv misstänker, inga poäng. :(

Toppen