Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Doctor-X

Medlem
De ser bara "betalo/billhop", mig veterligen. Men SEB kort AB (skillnad mot SEB), gillar inte dessa tjänster. Och det är är när användandet av dessa blir för mycket som de stoppar tillgången.

Som jag tänkte då. Det förbryllar mig lite är det som @Jens Nilsson skriver att det räckte med två transaktioner via Betalo/Billhop för att bli uppflaggad hos SEB-kort eller om det är så att det finns andra "tveksamma" transaktioner tidigare som inte delgivits eller om det bara rör sig om otur.
 
Som jag tänkte då. Det förbryllar mig lite är det som @Jens Nilsson skriver att det räckte med två transaktioner via Betalo/Billhop för att bli uppflaggad hos SEB-kort eller om det är så att det finns andra "tveksamma" transaktioner tidigare som inte delgivits eller om det bara rör sig om otur.
I mitt fall var det nog enbart otur i sådana fall. Hade enbart använt Betalo/Billhop till lite räkningar tidigare och då enbart via Amex-kortet. Även om ”tveksamma” transaktioner lät mer spännande
 

mha321

Medlem
I mitt fall var det nog enbart otur i sådana fall. Hade enbart använt Betalo/Billhop till lite räkningar tidigare och då enbart via Amex-kortet. Även om ”tveksamma” transaktioner lät mer spännande
Amex transaktioner hos betalo och billhop kan seb kort garanterat inte se. Det vore en våldsam gdpr violation.

Däremot kan de se mönster mot dina andra transaktioner hos SEB kort.
 
Amex transaktioner hos betalo och billhop kan seb kort garanterat inte se. Det vore en våldsam gdpr violation.
Nej, det var inte så jag menade. Var mer ett förtydligande om att jag inte hade en historik i övrigt hos SEB med den typen av transaktioner. Och det var kanske just det som triggade någon kontroll.
 

Doctor-X

Medlem
I mitt fall var det nog enbart otur i sådana fall. Hade enbart använt Betalo/Billhop till lite räkningar tidigare och då enbart via Amex-kortet. Även om ”tveksamma” transaktioner lät mer spännande

Digitala kontantuttag är ju något av "tveksamma" transaktioner, eftersom det är lite udda att man tex kunde få poäng för insättning av pengar på Revolut (som du sedan i princip kunde ta ut samma dag), men om man tar ut pengar ur en bankomat med sitt SAS MC så får man inga poäng alls men måste ändå betala 35-40kr i uttagsavgift + ränta.
 

Axxo

Medlem
Axxo,
Så betala till skatteverket fungerar alltså fortfarande med Amex? Finns det någon gräns på hur stora/små betalningarna kan vara? gräns per dygn osv?
Funderar på t.ex göra en betalning runt 100k eftersom jag behöver göra det ändå.

Jag vill göra detta så jag uppfyller spenderings-krav för ett nytt SAS Amex Premium bla.

Tack för hjälp och svar!
Jag gjorde en betalning på 86 000 utan några problem. Fick spenden och poängen.
 

011430121

Medlem
Gjorde en hyresbetalning åt en närstående till HSB på SAS MC ca 8000kr igår kväll, tänkte även betala de kommande avgifterna men nekas nu betalning, är det 10000kr per dag eller 10000kr per 24 timmar som man kan betala med SAS MC?
Har tidigare bara betal med AMEX via Betalo.
Ursäkta om svaret finns i något av de #1547 inläggen
 
Toppen