Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Jannes

Medlem
Funktionen heter Curve Fronted, men vet inte hur/vem/var det är tillgängligt:

Har inte heller använt det själv, så mer än så kan jag inte berätta tyvärr.
 

TP12

Medlem
Funktionen heter Curve Fronted, men vet inte hur/vem/var det är tillgängligt:

Har inte heller använt det själv, så mer än så kan jag inte berätta tyvärr.
Krävs det inte att det finns en funktion att betala med (debit)kort från den som utfärdat fakturan eller att ens bank har sådan lösning för fakturabetalning, vilket inte finns i Sverige.
 

mha321

Medlem
Jag har skickat förslag om epost kvittens av betalning till Betalo som verkar vara positiva till att införa det
Ja man frågar sig faktiskt varför de tog bort det. Det hade det ju förut, innan de gjorde alla försämringarna och tog bort web interfacet. Men de kunde ju lämnat kvittona...
 

ekf

Medlem
Funktionen heter Curve Fronted, men vet inte hur/vem/var det är tillgängligt:

Har inte heller använt det själv, så mer än så kan jag inte berätta tyvärr.

Krävs det inte att det finns en funktion att betala med (debit)kort från den som utfärdat fakturan eller att ens bank har sådan lösning för fakturabetalning, vilket inte finns i Sverige.

Ja precis. Det enda Curve Fronted gör är att ta extra betalt för transaktioner med underliggande kreditkort till t.ex. brittiska skatteverket (HMRC) och liknande, där det normalt bara går att betala med debitkort.

Det går inte att jämföra med Betalo/Billhop som gjort det möjligt att betala (nästan) valfri faktura med kort istället för bankgiro/plusgiro...
 

Kimmen00

Medlem
Diskuterades ju lite om detta för ett tag sedan. Tråkigt att det blir så, men finns väl lite andra alternativ man kan nyttja än just Billhop.

Surt , idag gick en epok i graven med Billhop och alla räkningar man avverkade där. Känns lite surt att nyttja Betalo som kör 2,5% på Amex, hade sen många år tillbaka rabatt på både Amex o MC på Billhop.
 
Toppen