Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Sir Lemon

Medlem
Kort fråga efter att inte ha använt betala/billhop/annat företag på ett tag: Går det, eller går det inte, att betala hyran till min hyresvärds bankkonto? Som det är nu så skulle jag gladeligen betala deras avgift om det vore möjligt.
 

Tonton

Medlem
Kort fråga efter att inte ha använt betala/billhop/annat företag på ett tag: Går det, eller går det inte, att betala hyran till min hyresvärds bankkonto? Som det är nu så skulle jag gladeligen betala deras avgift om det vore möjligt.

Om din hyresvärd har ett bank- eller plusgirokonto, så fungerar det utmärkt.

Har din hyresvärd enbart ett klassiskt personkonto, så gäller det att använda Betalo och ett Mastercard eller Visa. Amex fungerar ej.
 

Sir Lemon

Medlem
Om din hyresvärd har ett bank- eller plusgirokonto, så fungerar det utmärkt.

Har din hyresvärd enbart ett klassiskt personkonto, så gäller det att använda Betalo och ett Mastercard eller Visa. Amex fungerar ej.
Tack, Tonton för snabbt svar! Ska kolla med henne. Mitt syfte är att nå tillräcklig spend inom ngn månad för att passera första Amex Elite-vouchern inför bokning av en höstvecka till Cap Verde i business med 3 kul loungemaximerande byten. Ligger på 190’ poäng för 2 och lätt värt det om det halveras med hjälp av vouchern. Annars får det väl bli att köpa lite bensincheckar/ICA presentkort (UTAN att gå omvägen via Zupergift -är inte ALLS bitter efter att de ändrade reglerna och jag därmed sitter på 15’ i presentkort där ;))
 
Ja.

Du kommer dock inte undan från gränserna 10k/24h & 20k/96h om det är ett SEB-utfärdat kort som du tänker GBIT till. Så håll dig under 10k per transaktion ink Betaloavgift.

Är det fortsatt detta som gäller? Ska bunkra upp inför GBIT weekend. Har en faktura på knappt 9 500 kr så med avgiften så faller den ju under 10k.
Har sedan ytterligare tre fakturor på ca 5k var, och hade hoppats kunna ta två. Men får helt enkelt nöja med med en.
 
Visst är det så att "köpet" går igenom direkt när man betalar en räkning på Betalo? Dvs. att pengar dras från kortet. Sen kan det dröja någon extra dag att fakturan i sig betals. Tänker inför kommade 2x poänghelg.
 

imartin

Medlem
Visst är det så att "köpet" går igenom direkt när man betalar en räkning på Betalo? Dvs. att pengar dras från kortet. Sen kan det dröja någon extra dag att fakturan i sig betals. Tänker inför kommade 2x poänghelg.
Ja, om du väljer “betalning snarast” (eller det heter ngt sådant) i Betalo-processen. Det går också att schemalägga en betalning - där är jag osäker när transaktionen genomförs.
 

tobo

Medlem
Har nyligen skaffat Curve då varken SAS MC eller AMEX går att koppla till google wallet. Inser nu att jag vill börja köpa saker inför BF men vill ju att transaktionerna skall ske under nästa helg då det är dubbla poäng. Har inte använt GBIT tidigare så undrar om någon eller all tre av följande approacher kommer att fungera, vad är isf att föredra?

- Registrera min frus SAS MC point earner i appen, betala med det de närmaste dagarna. När dubbla poäng infaller så flyttar jag med GBIT denna transaktion till mitt SAS MC.
- Registrera ett debit kort från min bank i appen, betalat med det de närmaste dagarna. Flyttar till SAS MC när det är dags för dubbla poäng.
- Registrera ett credit kort från min bank i appen och sedan flytta transaktionerna.

Tack på förhand gänget!
 

eddo

Medlem
- Registrera min frus SAS MC point earner i appen, betala med det de närmaste dagarna. När dubbla poäng infaller så flyttar jag med GBIT denna transaktion till mitt SAS MC.
Fungerar ej. Du får dubbla minuspoäng på point earner när du flyttar under helgen.
- Registrera ett debit kort från min bank i appen, betalat med det de närmaste dagarna. Flyttar till SAS MC när det är dags för dubbla poäng.
- Registrera ett credit kort från min bank i appen och sedan flytta transaktionerna.
Båda dessa alternativen fungerar lika bra.
 

Jannes

Medlem
Jag hade tidigare ett Norwegian kort som underliggande som jag sedan GBITade från, men böt nyligen till mitt debit-kort mest för att undvika strul med att ha betalat fakturan på krediten och sedan få transaktioner GBITade så kortet står på plus.
Så det är en tanke i alla fall.
 

tobo

Medlem
Stort tack för snabbt svar!
Fungerar ej. Du får dubbla minuspoäng på point earner när du flyttar under helgen.


Båda dessa alternativen fungerar lika bra.
Stort tack för snabbt svar! Då reggar jag isf mitt debit tror jag om köplusten blir för stor så slipper jag böka med ytterligare krediter :)
 
Toppen