Senaste nytt

Bekräftat: Fri dryck för Diamond i Go

Erfarenheter från kvällens flygningar i GO.
GOT-CPH SK441 Inga problem att få en Mikkeller under flygningen.
CPH-GDN SK753. Kände för lite vitt vin. Ingen service förutom choklad pga kort flygtid. Bad flygvärdinnan kolla upp detta och efter att ha stämt av med purser fick jag undantagsvis en flaska vitt vin med betoning på att de hade gjort fel på flygningen till Köpenhamn. Påpekade att det inte stod någon tidsbegränsning i informationen för EBD, men den gick inte hem. Ska kontakta EBD-supporten för att se vad de säger.

Kort rapport Från Arlanda till London. Alla Diamond uppmärksammades av pursern (utom jag som hade strul med statusen på lite boardingkort) när jag sa att jag var Diamond så var det inga problem att beställa en massa dricka till hela familjen. Sen mitt i flygningen så ville jag och frugan ha en konjak, inga problem. För övrigt en trevlig flygning med bra crew

Dagens försök;
Sk756: Purser kommer fram efter seat belt har släckts och frågar mig med namn om jag önskar något att dricka. Detta före serveringen i plus börjar. Snyggt!
Sk430: frågar flygvärdinnan om man kan få sig lite vin.
- Javisst (går iväg och kommer tillbaka efter några minuter)
- Det är bara alkoholfritt som ingår som diamond enligt min kollega.
Nej det är bara inrikes som det är så svarar jag.
Går iväg igen och kommer strax tillbaka med mitt vin utan att säga något. Snälla Sas. Kan ni inte informera er personal om vad som gäller så att vi kan slippa detta i-landsproblem!

Känns som jag gör inlägg i alla trådar idag, på SK 157 idag så beställde jag en Cola och en chokladstång i GO av pursern och han säger att vi bjuder på detta, jag påpekar att jag skall betala chokladen, nej vi bjuder säger han åter igen, jag ber att få tacka blir mitt svar, är det någon som skall tacka så är det vi på SAS blir svaret från honom!

Bakgrund: Flög till London för några dagar sen och tyvärr var besättningen inte överens med mig vad jag hade för förmåner som EBD. Efter en lång diskussion om hur många drinks skulle ingå hänvisade de till crew handbok och sa att det enast ingå en gratis drink för EBD. Hade ingen lust att ta det vidare och betalde för min drink till slutet.
På måndag skickade jag ett klagomål till kundtjänsten och fick det här svaret tillbaka:

Herr ARNBER
Takk for din henvendelse.

Det var leit at dere ikke fikk den drikken dere ønsket på reisen til London.

Vi har fått noen tilsvarende klager som du kommer med her og dette er tatt opp med de som er ansvarlig for crew. Nå skal all crew ha oppdaterte

håndbøker.
...

Vad tror ni, kan det vara lösningen?

Bakgrund: Flög till London för några dagar sen och tyvärr var besättningen inte överens med mig vad jag hade för förmåner som EBD. Efter en lång diskussion om hur många drinks skulle ingå hänvisade de till crew handbok och sa att det enast ingå en gratis drink för EBD. Hade ingen lust att ta det vidare och betalde för min drink till slutet.
På måndag skickade jag ett klagomål till kundtjänsten och fick det här svaret tillbaka:

Herr ARNBER
Takk for din henvendelse.

Det var leit at dere ikke fikk den drikken dere ønsket på reisen til London.

Vi har fått noen tilsvarende klager som du kommer med her og dette er tatt opp med de som er ansvarlig for crew. Nå skal all crew ha oppdaterte

håndbøker.
...

Vad tror ni, kan det vara lösningen?

Du borde väl få tillbaka de pengar du betalat? Något annat är inte att tänka på. Oacceptabelt att CC fortfarande inte har koll på detta.

Toppen