Senaste nytt

Bekräftat: Fri dryck för Diamond i Go

SFC

Medlem
På väg från Edinburgh idag fick jag veta att det bara är alkoholfritt (och endast en dryck per person) som är gratis. Flygvärdinnan viskade dock att hon bjöd den här gången, om jag inte skvallrade... Suck...
 

Trox

Medlem
På väg från Edinburgh idag fick jag veta att det bara är alkoholfritt (och endast en dryck per person) som är gratis. Flygvärdinnan viskade dock att hon bjöd den här gången, om jag inte skvallrade... Suck...

Agehall får nog skriva sin guide ...
 

Layzedad

Medlem
Funkade VBY - ARN. Beställde en öl och fick till svar att endast kaffe el te fanns i Go. Påpekade att jag är Diamant. Då gick det, om än med en lite syrlig kommentar att "det kan väl inte vi veta".
Då gjorde väl crew fel? Alkohol ska ju inte ingå i förmånen på inrikeslinjer :)
 

Ricci

Medlem
Trist att läsa att det finns CC som inte läser interna infon och nu klargörandet som kom V26.

Dock kan det vara sommarvikarier som jobbar nu på sommaren och inte håller reda på "allt", men är de osäkra skall då fråga purser eller den som går 1:a.

Jag flög hem midsommardag också från Edinburgh till CPH och beställde lite "fika" CC såg lite frågande när jag visade mitt kort för honom men han gick ut och frågade sin 1:a och kom tillbaka med ett stort leende.
 
Last edited:

mry

Medlem
När jag flög hem från Arlanda till Luleå i slutet av juli så var det första gången i min historia jag inte behövde visa kortet och flygvärdinnan pluggat in vart alla 5 som hade diamant satt.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: jlo

joemume

Medlem
Hur ser frukostoptionerna för domestic ut i GO egentligen? Brukar alltid flyga PLUS på morgonen, men nu blev det GO på måndag.. Har de lastat smoothies, eller får man nöja sig med kaffe och ev. Juice?
 

fcx

Medlem
Hur ser frukostoptionerna för domestic ut i GO egentligen? Brukar alltid flyga PLUS på morgonen, men nu blev det GO på måndag.. Har de lastat smoothies, eller får man nöja sig med kaffe och ev. Juice?

Kan nog tänkas bero på rutt, och vem som flyger den.
 

Nilann

Medlem
Efter mer än ett halvår borde inte denna tråd leva men fortfarande finns det CC som inte vet vad som gäller.
Herr Nilann och jag åkte TXL-GOT i fredags i SAS Go. Jag beställde var sin flaska vin och en Ramlösa samt visade mitt kort.
"Det ingår endast en dryck per person". I vanliga fall hade jag tigit, men planet var bara halvfullt och det var tre tomma rader framför oss, så jag tog diskussionen. CC gav sig inte och sa att han hade instruktionen i galley och att han kunde hämta den om jag så önskade. Ja tack. Efter några minuter kom han tillbaka och bad om ursäkt. En dryck gäller i inrikes. Jag kommenterade att fri dryck för EBD inom Europa inte var något nytt och borde vara allmänt känt efter mer än ett halvår. Svaret blev syrligt: "Jag har ju bett om ursäkt!". SAS kan köpa nya plan, öppna nya spännande linjer men det är ändå bemötandet som blir det bestående intrycket.
 
Toppen