Senaste nytt

Bali 2022

Ang. appen Peduli Lindungi... Behöver man göra något mer än att ha den? Jag har registreat/verifierat min EU-vaccinering och det blir "successfull". Sedan när jag ska kolla och försöka claima vaccin-certifikat funkar det inte.
 

Taggen

Medlem
Ang. appen Peduli Lindungi... Behöver man göra något mer än att ha den? Jag har registreat/verifierat min EU-vaccinering och det blir "successfull". Sedan när jag ska kolla och försöka claima vaccin-certifikat funkar det inte.
Räcker med att ha den. De bryr sig inte. Vi försökte scanna när vi gick in i ett shoppingcenter men de bara vinkade in oss. De kollar Covid cert på flygplatsen givetvis.
 

Taggen

Medlem
Det tog 3 timmar från att vi landat tills vi var på hotellet varav 2,2 på flygplatsen. Först kön till betalning för voa, sedan kön till passkontrollen och sedan kön genom tullen där man skulle gå till en hemsida och registrera sig igen med passuppgifter etc. :rolleyes: Vi körde inte e-visa för jag har bara ett visst tålamod med hur många gånger jag är villig att ladda upp en fotokopia av mitt pass och fylla i personuppgifter på obskyra hemsidor. Ingen höjdare direkt. Vad hände med arrival-card och direkt till passkontrollen? Kan förstå iofs. att de tar betalt. Corona har slått hårt mot korruptionen så nu måste de få sina pengar.
 

aikelo

Medlem
Det tog nog 20-25 min idag från flyget tills man är ute ur flygplatsen. Körde med e-voa och för-ifylld custom declaration. 1 min väntan på väskorna.
 

Doctor-X

Medlem
Ska till Bali snart, vädret ser inte ut att vara på topp regn och åska. Ni som varit där i februari är det någon sol överhuvudtaget eller ska man försöka styra om till Thailand istället ?
 

Brandten

Medlem
Ska till Bali snart, vädret ser inte ut att vara på topp regn och åska. Ni som varit där i februari är det någon sol överhuvudtaget eller ska man försöka styra om till Thailand istället ?
Så här såg det ut nyss i Malaysia. Så lita inte blint på väderappar. Vet att du frågar om februari men vi var på Bali i januari och det regnade varje dag, vissa dagar så mycket att vi bara kunde hänga i baren på hotellet. Andra dagar några timmar men rikliga mängder.
fae855f93440361b356aab4cc30895db.jpg
 

aikelo

Medlem
Ska till Bali snart, vädret ser inte ut att vara på topp regn och åska. Ni som varit där i februari är det någon sol överhuvudtaget eller ska man försöka styra om till Thailand istället ?
Har precis kommit hem efter 2,5 veckor på Bali. Apparna visade regn o åska men såg knappt nått regn alls.
Nu var vi mest vid kusten (Seminyak)
2-3 st 10-20min regn, samt en rejäl kvällsskur var det enda vi upplevde på de 17 dagar vi var där.
c0c2d049b176952d89b7978ac51edb83.jpg
36e6636074714bf4384492437a4eeb20.jpg
7afe7fe6a1981db66a4788f2d92fd113.jpg
a77de693dde748598996388eb6233b19.jpg
9cc99ac19bfc644a0c771393451c8c25.jpg
 
Last edited:
Toppen