Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

Du kunde också ha valt betalning via PayPal (de tar emot Amex).
Fördel med betalning via PayPal är att du kan behålla bokning ett tag (man måste betala inom en viss tid), utan att betala.

Ok, får prova Paypal nästa gång jag bokar.
Men under samtalen med AA envisades de med att jag skulle ha använt den svenska siten, eftersom AA.com endast är till för amerikaner, enligt dem.

Såg detta på deras site idag:
Residents of the U.S., Canada or select countries in Latin America, the Caribbean, Europe, Asia Pacific, the Middle East and Africa may purchase tickets via AA.com.

Är det någon annan som haft detta problem , eller är det bara att fortsätta köpa biljetter via AA.com ?

Finnair från ARN till Tallin eller Vilnius i biz 5.000kr 160 TPs (eller i ekonomi 1200kr 40TPs)

Resan till Tallin kan man göra över dagen, HEL-TLL är en löjligt kort flight 35min.

Utflykt till Vilnius kan man kombinera med PC Pointbreaks och ta in på HI Vilnius :)

Resan till Tallin kan man göra över dagen, HEL-TLL är en löjligt kort flight 35min.
Jag är inte säker på att den sträckan ger Tier Points till BA (är ett FlyBe-flyg som har "fel nummer", i alla fall tidigare var det så.

Jag är inte säker på att den sträckan ger Tier Points till BA (är ett FlyBe-flyg som har "fel nummer", i alla fall tidigare var det så.

De flighterna har code AY2XXX , så enligt det här ska det inte vara något problem.

Tallin.jpg

Executive Club Members cannot collect Avios or Tier Points on Finnair codeshare flights that are operated by Flybe Finland (AY8100 - AY8700).

Executive Club - Our oneworld airline partners - British Airways

Last edited:
Ska man till JFK kan man för samma pris ta vägen över Finland och
få ytterligare 160 TPs (2x 40 för ARN-HEL + 80 för HEL-LHR som ger 160TPs mot ARN-HEL som bara ger 80TPs)
dessutom tjänar man lite fler Avioser som extra bonus.

De finns massor av kombinationer av flygtider, här är ett exempel.

Ba Finnair 3.jpg

Går detta att boka online på BA eller blir det för komplicerat?

Nej, det går inte att boka via British Airways. Anledningen är inte komplexiteten. Upp till sex segment kan man boka online. Det är istället det faktum att Finnair-flygningarna mellan ARN-HEL inte är code-share med BA. Man kan enbart boka flighter som har BA-prefix via ba.com eller via telefon hos BA.

TP Run

Hej,

Behöver tips på hur jag på bästa och billigaste sätt skrapar ihop 100 Tier points så jag kan behålla mitt BA GGL kort ännu ett år. Som sagt saknas det 100 tp och mitt medlems år går ut i sep. Så tid har jag.

Min andra fråga är hur jag planerar min Sydeny resa på bästa TP viss. Har en resa dit och vill ju så klart maxa så man redan är i fin form poäng mässigt för nästa medlems år. Tacksam för alla tips!

Vh A

Toppen