Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

Hej,

Behöver tips på hur jag på bästa och billigaste sätt skrapar ihop 100 Tier points så jag kan behålla mitt BA GGL kort ännu ett år. Som sagt saknas det 100 tp och mitt medlems år går ut i sep. Så tid har jag.

Min andra fråga är hur jag planerar min Sydeny resa på bästa TP viss. Har en resa dit och vill ju så klart maxa så man redan är i fin form poäng mässigt för nästa medlems år. Tacksam för alla tips!

Vh A

London tur/retur över en helg i billigaste C (1200-ish per leg) = 40 * 2 TP. Kombinera med exempelvis Helsingfors över dagen (10*2 TP).

Hej,

Behöver tips på hur jag på bästa och billigaste sätt skrapar ihop 100 Tier points så jag kan behålla mitt BA GGL kort ännu ett år. Som sagt saknas det 100 tp och mitt medlems år går ut i sep. Så tid har jag.

Min andra fråga är hur jag planerar min Sydeny resa på bästa TP viss. Har en resa dit och vill ju så klart maxa så man redan är i fin form poäng mässigt för nästa medlems år. Tacksam för alla tips!

Vh A

London tur/retur över en helg i billigaste C (1200-ish per leg) = 40 * 2 TP. Kombinera med exempelvis Helsingfors över dagen (10*2 TP).

Du kan också lägga till inrikes Storbritannien på din resa och åka ARN-LHR-MAN/GLA/EDI/ABZ-LHR-ARN för ca 3 200kr i Club Europe
40 + 20 + 20 + 40 TP = 120 TP

Hej!

Har precis fått EB Silver men eftersom det inte innebär någon förmån för mig (checka in över disk gör jag i princip aldrig) och det är långt kvar till guld(bara 7-8k baspoäng) tänkte jag satsa på BA Silver istället som är lite trevligare.

Har bara 40TP på kontot och behöver således 560TP till. Vilken deal tror ni blir billigast och snabbast för att nå silver för mig? Har sneglat på HEL-CUR vilket ger tillräckligt med poäng om jag väljer LCY-JFK på vägen vad jag har förstått...?

Någon som vet ett billigare/enklare sätt? Jag utgår från ARN men är inte omöjlig.

Tack tack!

Hej!

Har precis fått EB Silver men eftersom det inte innebär någon förmån för mig (checka in över disk gör jag i princip aldrig) och det är långt kvar till guld(bara 7-8k baspoäng) tänkte jag satsa på BA Silver istället som är lite trevligare.

Har bara 40TP på kontot och behöver således 560TP till. Vilken deal tror ni blir billigast och snabbast för att nå silver för mig? Har sneglat på HEL-CUR vilket ger tillräckligt med poäng om jag väljer LCY-JFK på vägen vad jag har förstått...?

Någon som vet ett billigare/enklare sätt? Jag utgår från ARN men är inte omöjlig.

Tack tack!
Hur ser ditt vanliga flygmönster ut? BA Silver går ju att nå rimligt med "vanliga jobbresor" även om man inte flyger så himla mycket, bara man kan planera i förväg och åker lite mot London då och då så kan man ju boka C-resor tur/retur för under 2500... jag skulle alltså inte göra en milagerun förrän i slutet av kvalificeringsåret om det så att säga blir panik då.

Utifrån diskussionerna i tråden om MH:s kampanjpriser och priser intra-Asien har det dykt upp troligen prisvärda alternativ för att med lite pyssel nå BAEC-gold nästan i ett svep. Givet att man kan pricka in en rea med Qatar ser alternativet i C ut som följer: ARN/GOT-LHR (BA), LHR-DOH-MAA (QR), (MAA-DEL kan man t ex flyga med Jet Airways, hittar dock inga deals i C) DEL-KUL-TPE (MH), TPE-HKG-CGK (CX) (40+140+140+140+140+40+140)*2 = 1580 TP. Hoppet till Jersey får man gör på ut eller hemvägen, så att man får sin fyra ben med BA.

Notera dock att man måste avvakta med resan till QR går med i OW.

Toppen