Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya business class?

Nej, men rad 1 är att föredra pga fotutrymme.
Om inte rad 1 tar jag rad 8. Är knte lättväckt och om någonsin springer till toa vaknat jag inte.
Tack! Så 1a är bättre än 2A? (Minns inte var jag läste att 2A skulle vara bättre).
1a var ledigt på utresan men inte hemresan nämligen.
Är 8H mer utrymme än 7h tex?
 

filip23

Medlem
Tack! Så 1a är bättre än 2A? (Minns inte var jag läste att 2A skulle vara bättre).
1a var ledigt på utresan men inte hemresan nämligen.
Är 8H mer utrymme än 7h tex?
Om du vill hålla dig längs A raden så satsa på dom jämna sätena, på så sätt får du mer avstånd från gången och det känns lite mer privat när man sover. Själv har jag plats 10A i den mindre kabinen på A350 på väg hem från USA när jag vill kunna sova mestadels av tiden
 

HCW

Medlem
Tack! Så 1a är bättre än 2A? (Minns inte var jag läste att 2A skulle vara bättre).
1a var ledigt på utresan men inte hemresan nämligen.
Är 8H mer utrymme än 7h tex?

2 är lite mer privat och har bättre utsikt eftersom den är öppen mot fönstret. 1 har dock betydligt bättre utrymme för benen. Den hade jag tagit alla dagar i veckan.
 

Jonas C

Medlem
Tycker att rad 1 är bäst. Nästan ingen fottrafik och extra utrymme för fötterna, samt ett förvaringsskåp som rymmer en liten ryggsäck eller datorväska om man sitter på 1H.
 
Tycker att rad 1 är bäst. Nästan ingen fottrafik och extra utrymme för fötterna, samt ett förvaringsskåp som rymmer en liten ryggsäck eller datorväska om man sitter på 1H.
Tack, så fördelen med 2A framför 1A är mer privat och bättre utsikt medan 1A har mer utrymme och litet skåp?
Kommer vara vaken hela resan dit och sova på 8H eller vad som är bäst på vägen hem)
 

pswe

Medlem
Första resan i business utanför Europa bokad, har valt 2A dit och 8H hem. Är valet vettigt eller något annat att rekommendera?
Gäller
SK904/903 | Flygplan Airbus A330-300

Tack!
När på året åker du?
Jag undviker för egen del gärna soliga sidan om det går, vilket främst påverkar din resa till usa.
Risken att önskad mat är slut ju längre bak du sitter, det hade jag vägt in om rad 8 är i spel.
Jämna nummer är mot fönster och inte gången vilket jag uppskattar och reser jag ensam undviker jag mittenraderna, men båda dessa har du redan löst som det ser ut.
Nu är det detaljer det handlar om, du kommer njuta oavsett :)
 
När på året åker du?
Jag undviker för egen del gärna soliga sidan om det går, vilket främst påverkar din resa till usa.
Risken att önskad mat är slut ju längre bak du sitter, det hade jag vägt in om rad 8 är i spel.
Jämna nummer är mot fönster och inte gången vilket jag uppskattar och reser jag ensam undviker jag mittenraderna, men båda dessa har du redan löst som det ser ut.
Nu är det detaljer det handlar om, du kommer njuta oavsett :)
Åker i mars.
Tanken är hålla mig vaken hela vägen dit och det står väl då mellan 1A som finns ledigt eller 2A som jag har idag. Har långa ben med viss knäproblematik men det är inte superstor skillnad mellan 1A och 2A i benutrymme kanske? Om 2A har bättre utsikt vid inflygning tar jag nog gärna det om inte komforten är mkt sämre?

Hur stor skillnad är det på rad 8 och rad 4 tex på hemresan? Om man ska ta 4 för att få maten man vill, men då kanske det blir mer spring runtomkring om man ska sova?
 

filip23

Medlem
Åker i mars.
Tanken är hålla mig vaken hela vägen dit och det står väl då mellan 1A som finns ledigt eller 2A som jag har idag. Har långa ben med viss knäproblematik men det är inte superstor skillnad mellan 1A och 2A i benutrymme kanske? Om 2A har bättre utsikt vid inflygning tar jag nog gärna det om inte komforten är mkt sämre?

Hur stor skillnad är det på rad 8 och rad 4 tex på hemresan? Om man ska ta 4 för att få maten man vill, men då kanske det blir mer spring runtomkring om man ska sova?
Alla tycker olika. Vissa skulle föredra rad 8 för att det är mer privat medans andra skulle föredra att välja rad 4 för att vara säker på att maten inte är slut vid servering. Det finns negativa/positiva saker med alla platser men som tidigare nämnts kommer du njuta oavsett.

Personligen skulle jag dock inte välja rad 1 pga att det känns för öppet
 
Toppen