Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya business class?

Alla tycker olika. Vissa skulle föredra rad 8 för att det är mer privat medans andra skulle föredra att välja rad 4 för att vara säker på att maten inte är slut vid servering. Det finns negativa/positiva saker med alla platser men som tidigare nämnts kommer du njuta oavsett.

Personligen skulle jag dock inte välja rad 1 pga att det känns för öppet
Tack alla för input, kör vidare på 2a/8h som verkar vara okej val så vet man iaf vad som gäller sen i framtiden :)

Tack! Så 1a är bättre än 2A? (Minns inte var jag läste att 2A skulle vara bättre).
1a var ledigt på utresan men inte hemresan nämligen.
Är 8H mer utrymme än 7h tex?
Jag sitter alltid på jämna rader till USA då jag inte planerar att sova. Jag föredrar att sitta vid fönstret och inte gången, därav jämna rader.

På vägen tillbaka från USA tar jag alltid rad 1/9 då utrymmet för fötterna är oerhört mycket bättre där. Är alla de platserna tagna så väljer jag jämn rad för att slippa sova vid gången.

Åker i mars.
Tanken är hålla mig vaken hela vägen dit och det står väl då mellan 1A som finns ledigt eller 2A som jag har idag. Har långa ben med viss knäproblematik men det är inte superstor skillnad mellan 1A och 2A i benutrymme kanske? Om 2A har bättre utsikt vid inflygning tar jag nog gärna det om inte komforten är mkt sämre?

Hur stor skillnad är det på rad 8 och rad 4 tex på hemresan? Om man ska ta 4 för att få maten man vill, men då kanske det blir mer spring runtomkring om man ska sova?
Personligen älskar jag solen när jag flyger och väljer därför alltid A sidan. Vid inflygning till EWR så landar man oftast norr ifrån (åtminstone har jag gjort det) och du får då en fin vy över Manhattan precis innan landning. Landar man söder ifrån ser man inte Manhattan oavsett.

Utrymmet på längden är typ samma på rad 1 och andra rader. Det som skiljer är att hålet där fötterna ska in är typ dubbelt så stort på rad 1 jämfört med andra rader. Av den anledningen föredrar jag den raden när jag ska sova.

Ingen skillnad på rad 4 och 8. Det jag gillar med rad 8 vilket är den rad jag väljer om 2 är upptagen är att du får utsikt över kabinen och har ingen bakom dig.

I Business är det inget spring i kabinen över huvud taget. Någon gång då och då reser sig någon för att lugnt och stilla gå på toa, och du märker det knappt om du inte aktivt tittar ut i kabinen.

Jag sitter alltid på jämna rader till USA då jag inte planerar att sova. Jag föredrar att sitta vid fönstret och inte gången, därav jämna rader.

På vägen tillbaka från USA tar jag alltid rad 1/9 då utrymmet för fötterna är oerhört mycket bättre där. Är alla de platserna tagna så väljer jag jämn rad för att slippa sova vid gången.

Personligen älskar jag solen när jag flyger och väljer därför alltid A sidan. Vid inflygning till EWR så landar man oftast norr ifrån (åtminstone har jag gjort det) och du får då en fin vy över Manhattan precis innan landning. Landar man söder ifrån ser man inte Manhattan oavsett.

Utrymmet på längden är typ samma på rad 1 och andra rader. Det som skiljer är att hålet där fötterna ska in är typ dubbelt så stort på rad 1 jämfört med andra rader. Av den anledningen föredrar jag den raden när jag ska sova.

Ingen skillnad på rad 4 och 8. Det jag gillar med rad 8 vilket är den rad jag väljer om 2 är upptagen är att du får utsikt över kabinen och har ingen bakom dig.

I Business är det inget spring i kabinen över huvud taget. Någon gång då och då reser sig någon för att lugnt och stilla gå på toa, och du märker det knappt om du inte aktivt tittar ut i kabinen.
Tack bra input! Låter toppen med inflygningen.
Känns som det bara hade varit rad 1 som varit aktuellt på hemresan då men det var inte ledigt så jag hoppas det är okej med utrymme att sova även om man är 187 även på rad 8 :)

Fråga kring val av plats.
Jag och en kompis skall flyga A350 med SK om en dryg månad, idag är vi seatade på 1D och 1F både på utresan och hemresan.
På hemresan funderar jag på att seata om oss till varsin fönsterplats då prio är att sova och samkväm mindre, i princip alla fönsterplatser är lediga, mina tankar är 1A/H eller 2A/H, antingen mer utrymmen för fötterna i sleep mode eller mer privat.
Vi är båda normallånga [spannet 180-185cm], hur resonerar ni kring mer utrymme i foot well vs. mer privat avskilt ut mot gången?

Fråga kring val av plats.
Jag och en kompis skall flyga A350 med SK om en dryg månad, idag är vi seatade på 1D och 1F både på utresan och hemresan.
På hemresan funderar jag på att seata om oss till varsin fönsterplats då prio är att sova och samkväm mindre, i princip alla fönsterplatser är lediga, mina tankar är 1A/H eller 2A/H, antingen mer utrymmen för fötterna i sleep mode eller mer privat.
Vi är båda normallånga [spannet 180-185cm], hur resonerar ni kring mer utrymme i foot well vs. mer privat avskilt ut mot gången?
Jag tar alltid första raden om möjligt när jag ska sova. Ni kan ju även välja rad 9 som har samma config på sätet som rad 1. Finns väl risk att det låter lite från Galley men inget som brukra störa mig och de flesta brukar ju sova på nattflighter.

Flög A350 hem från SFO i november på 1H. Svinvarmt och crew slamrade i galley hela natten kändes det som. Rullades dessutom vagnar fram och tillbaka ganska högljutt. Ingen toppenupplevelse även ifall jag gillar benutrymmet.

Toppen