Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya business class?

Vad är åsikten om rad 9 och 10 i bakre kabinen på A350?

Föredrar bulkhead och lyckas ofta knipa 1A/H. Nu på senaste resan var dessa upptagna, men rad 9 A/H finns ledigt. Lite skeptisk till eventuellt stök från toaletterna. Någon annan fördel med lilla kabinen? Maten är redan vald i förväg, så ingen risk att den hinner ta slut.

Föredrar bulkhead och lyckas ofta knipa 1A/H. Nu på senaste resan var dessa upptagna, men rad 9 A/H finns ledigt. Lite skeptisk till eventuellt stök från toaletterna. Någon annan fördel med lilla kabinen? Maten är redan vald i förväg, så ingen risk att den hinner ta slut.
Jag var supernöjd med mindre kabinen och ffa rad 9. Men då störs jag inte heller särskilt lätt av ljud från toaletterna/galley. Har man lätt för att bli störd rekommenderar jag andra platser.

Ja första raden i lilla kabinen är riktigt trevligt. Mysigare än i den stora. Senast hade familjen 7 av 8 platser :) det var ju magiskt och som en egen privat kabin. Aldrig upplevt att jag inte fått den maten jag önskat heller i lilla kabinen.

Jag har flera gånger rest i mittsäterna på rad 9. Gillar det skarpt och har inte störts av toaletterna. Man är även först av.

Instämmer med övriga. Känns mycket mer privat i den lilla kabinen. Vi hade mittenplatserna rad 10 och det var super. Ingen bakom oss, så ingen trafik från folk som skulle besöka muggen.

Blir 1H tills såvida Mt Fuji Forecast (https://fuji-san.info/en/index.html) för mitt datum inte blir en 10, då byter jag nog till 6A/10A!
Det positiva med rad 1 är benutrymmet, jag blev däremot väckt flera gånger för att Crew satt och snackade skit. Satt på 6A när jag flög hem från Bangkok i natt, tyckte det var en bättre och mer privat plats. Blev inte störd av rörelse, bara en skrikande bebis...

Ska jag sova väljer jag alltid rad 1 i första hand, rad 9 i andra hand, i tredje hand jämna rader vid fönster.

Har aldrig upplevt problem med spring på toaletterna, alla som ska dit är generellt tysta och passerar inte ditt säte på rad 9. Större risk att störas av ljud från plus kabinen i så fall.

Toppen