Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya business class?

Nån som har erfarenheter av den "lilla" kabinen på a350? Dvs den som bara har 8 platser.

Låter det mycket från plus/ekonomi eller finns det WC nära? Finns det risk att mat och andra saker tar slut då man antagligen serveras sist?
Inte åkt på A350 men på A340, och det är ju onekligen väldigt olika vad folk tycker om lilla C-kabinen. Lorden tyckte inte om den, medans jag själv gillar den då det känns privat och avskild med tanke på att det är så få säten. Nackdelar som många framfört är att alla i plus och ekonomi passerar dig när du sitter och dricker champagne under boarding, och vissa kan tycka det känns obekvämt att bli så "uttittad". En annan nackdel som många också nämnt är att det är stor sannolikhet att ditt förstahandsval på menyn är slut. Men testa ena vägen, tror inte att du blir besviken!
 
Nån som har erfarenheter av den "lilla" kabinen på a350? Dvs den som bara har 8 platser.

Låter det mycket från plus/ekonomi eller finns det WC nära? Finns det risk att mat och andra saker tar slut då man antagligen serveras sist?
Åkte CPH - LAX i lilla kabinen. Känns utan tvekan ganska privat, och plus och eko stör inte alls förutom en man som insisterade på att få använda toaletten i C.

Trots fullt i C så fanns samtliga maträtter kvar, och det såg ut att finnas ganska många fler rätter än pax. Eller så valde någon att inte ta maten…

Det stora negativa är ljudet från köket när man ska sova. Det låter mycket och störde mig.

Så min rekommendation är lilla kabinen västerut, och längre fram i stora på väg österut.
 
Skall åka med familjen till NYC med en 330, två vuxna och två barn (8 och 11 år). Jag brukar föredra rad 1 när jag åker själv, så jag har tagit hela första raden till oss nu. Inser dock att avståndet mellan sätena om man tänker fönster och mitten är ganska stort. Jag gissar att mittsätena rad 7 och 8 är att föredra?
 

fcx

Medlem
Skall åka med familjen till NYC med en 330, två vuxna och två barn (8 och 11 år). Jag brukar föredra rad 1 när jag åker själv, så jag har tagit hela första raden till oss nu. Inser dock att avståndet mellan sätena om man tänker fönster och mitten är ganska stort. Jag gissar att mittsätena rad 7 och 8 är att föredra?
Ja, det är bättre att lämna singelsätena till de som åker utan sällskap, så slipper man skrika till varandra över gången. Sätt föräldrarna på 7DF och barnen på 8DF. Det blir roligare för barnen också att få resa "föräldrarfritt".
 

LarsCph

Medlem
Check med børnene hvad de foretrækker :) Min datter vil vælge window seat når som helst - hun er 10 år nu, men også da hun var 7-8 år sad hun helst ved vinduet. Hvis børnene vil sidde sammen så skal de selvfølgelig have et midtersæde. På de bagerste sæder er risikoen for at de er løbet tør for nogen af madretterne når de når til jer også større.

Stemningsbillede fra BA280 for lidt over en uge siden - der er endda en dør man kan lukke så drink kan nydes i fred for forældrene :)

20220804-IMG_6181.jpg
 

Sennah27

Medlem
Själv väljer jag alltid 8A eller 8H, oftast 8A till USA (utsikt mot antingen NYC eller Chicago på inflygningen) och 8H på vägen tillbaka (sover bättre lutad från gången där). Det känns lite mer avskilt när man inte har någon i ryggen bakom, man sitter nära fönstret (alltid fönsterplats om man kan), och jag störs aldrig nämnvärt av ljud från Galley (har ju alltid NC hörlurar på mig). Däremot är det rätt skönt att vakna av sig själv på hemresan av doften av kaffe... :)
 
Första resan i business utanför Europa bokad, har valt 2A dit och 8H hem. Är valet vettigt eller något annat att rekommendera?
Gäller
SK904/903 | Flygplan Airbus A330-300

Tack!
 
Toppen