Senaste nytt

Bästa platser i Singapore Airlines Business

Alf

Medlem
Har en SQ från SIN till SYD i mitten på Februari bokat.
Givet kommentarerna i denna tråd.. Rad 15 (D/F) finns ledigt att boka upp för oss, vilket verkar få många röster.

Men ska jag förutsätta att, eftersom det är en bassinet-symbol på sätena, att jag riskerar att bli flyttad om någon bokar in sig med en infant?
Vill inte riska det och sen bli särad från tjejen pga mitt försök att få till bra säten till oss.

Ja du får flytta om det kommer någon med infant. Så stor skillnad är det inte med benutrymmet på de stolar med liten ”låda” på. Du åker helt Ok på de andra platserna.
 

Hachans

Medlem
Värt att tillägga är ju att om man åker A350 åker man bästa klassen ombord i Business.. Man slipper alltså vetskapen av att det finns några rackare som har det ÄNNU bättre framme i First :D

Jag upptäckte att man har snålat in på benutrymmet i bulkhead på A350 jämfört med 777. Framförallt är det några irriterande plastpaneler som gör att man inte kan sträcka ut benen ordentligt. Jag är uppenbarligen på gränsen för i nya planet kunde jag inte sova ordentligt, men det gick utmärkt på 777:an.

Dessutom - De har snålat in på toaletterna i A350. Det är kö hela tiden. Inte bra.
 

Alf

Medlem
Jag upptäckte att man har snålat in på benutrymmet i bulkhead på A350 jämfört med 777. Framförallt är det några irriterande plastpaneler som gör att man inte kan sträcka ut benen ordentligt. Jag är uppenbarligen på gränsen för i nya planet kunde jag inte sova ordentligt, men det gick utmärkt på 777:an.

Dessutom - De har snålat in på toaletterna i A350. Det är kö hela tiden. Inte bra.

Håller med i allt. Föredrar B777ER, inte alls imponerad av A350. Synd att B777ER inte längre flyger på CPH.
 
Jag upptäckte att man har snålat in på benutrymmet i bulkhead på A350 jämfört med 777. Framförallt är det några irriterande plastpaneler som gör att man inte kan sträcka ut benen ordentligt. Jag är uppenbarligen på gränsen för i nya planet kunde jag inte sova ordentligt, men det gick utmärkt på 777:an.

Dessutom - De har snålat in på toaletterna i A350. Det är kö hela tiden. Inte bra.
Gällande toaletterna var ju de gött på 777 och första klass då jag o sambon var ensamma där. Varsin toalett, var ingen kö där inte hehe
 

Hachans

Medlem
Håller med i allt. Föredrar B777ER, inte alls imponerad av A350. Synd att B777ER inte längre flyger på CPH.

Jag är glad jag hann prova innan den försvann. Sitter just nu och ska åka A350 tillbaka till Stockholm. Ska väl bli trevligt trots allt.

Provade 777 med deras gamla regionala business class ner till Singapore från Tokyo. Det var inte lie flat men satan vad bekvämt man sitter. Ja, det är inte optimalt med 2-2-2 och fjärrkontrollen till tvn vill man helst skicka ut från närmaste nödutgång. Men jag sov som en gris hela flygningen. Förvisso lite synpunkter på servicekonceptet på den flygningen.
 

palmen

Moderator
Någon som har åkt fönster/gång när man är två i A350? Hur är kontakten?
Bild från bakre kabinen på A350
20190717_161532.jpg
 

palmen

Moderator
Inte bra. För långt emellan om man vill konversera.
Bara av att titta på bilden jag la upp ser det ut att max vara några cm skillnad mellan stolarna på var sida av gång och mitten. Självklart är mitten mycket bättre då man kan luta sig mot varandra.
Tycker dock inte det ser för långt ut, även om jag skulle valt mitten om man åker tillsammans.
 
Toppen