Senaste nytt

Bästa platser i Singapore Airlines Business

Alf

Medlem
Bara av att titta på bilden jag la upp ser det ut att max vara några cm skillnad mellan stolarna på var sida av gång och mitten. Självklart är mitten mycket bättre då man kan luta sig mot varandra.
Tycker dock inte det ser för långt ut, även om jag skulle valt mitten om man åker tillsammans.

Nu förstår jag inte hur du får till det. Det är inte fråga om cm, utan snarare 1 meter, man måste ju kunna ta sej fram och köra med serveringsvagnen. Vidare är det inte så lätt att luta sig mot varandra i mittsätena eftersom man har förvaringslådor på de sidor som gränsar till varandra så man kommer ännu längre från varandra. Man måste luta sej fram när man skall konversera i mittsätena eftersom avgränsaren mellan stolarna är i vägen, lite obekvämt även i mittsätena. Hursomhelst så tyckte jag det var svårt att konversera när jag satt tillfälligt på 11A under start från SIN och hustrun på andra sidan gången på 11D. Men jag är ju senior och då hör man sämre så det kan ha varit det:) Visserligen är A350 tyst, men så tyst är den inte.
 

palmen

Moderator
Nu förstår jag inte hur du får till det. Det är inte fråga om cm, utan snarare 1 meter, man måste ju kunna ta sej fram och köra med serveringsvagnen. Vidare är det inte så lätt att luta sig mot varandra i mittsätena eftersom man har förvaringslådor på de sidor som gränsar till varandra så man kommer ännu längre från varandra. Man måste luta sej fram när man skall konversera i mittsätena eftersom avgränsaren mellan stolarna är i vägen, lite obekvämt även i mittsätena. Hursomhelst så tyckte jag det var svårt att konversera när jag satt tillfälligt på 11A under start från SIN och hustrun på andra sidan gången på 11D. Men jag är ju senior och då hör man sämre så det kan ha varit det:) Visserligen är A350 tyst, men så tyst är den inte.
Singapores business säte är 28 inches brett (71 cm), och på min bild kan man klart se att sätet är vidare än vad gången är.
Gången är ca 50cm bred, inte 1 meter. Alla sätena har själva sätet ut mot gången och förvaringsutrymme mot fönster eller mellan säten i mitten. Om vi leker med tanken att förvaringslådorna är 15cm breda så blir det alltså 30 cm mellan sätena i mitten och ca 50cm mellan sätena på var sida av gången, dvs ingen större skillnad. Det förutsätter ju dock att man sitter så nära kanten som möjligt.

Sätets utformning gör ju att det inte är optimalt att prata med varandra oavsett var man sitter, men det finns möjlighet att prata om man sitter på var sida av gången, men jag skulle välja att ta mittplatserna om jag skulle prata med en medresenär.
 
Någon som vet hur man kan välja valfria platser? Vi flyger med infant och hon står på min biljett/sitter med mig. Loggat in och bokat platser men problemet är att vi denna gång är begränsade till platser med basinett. Det innebär att jag och bääbää sitter tillsammans på ett leg, medans min wify sitter på raden bakom. Vi behöver lngwn basinett men jag är begränsad i mina val... det finns platser kvar också så det är inte det. Hur kommer man runt det? Ska försöka ringa Tallin
 

Dr.D

Medlem
Hej!

Håller på att boka en resa till Bali i höst och planerar att testa Singapore Airlines Business. Jag funderar dock på om jag ska välja Att åka via Frankfurt (gamla business a380) eller via Zurich ( ”nya” business a380) vilken produkt är egentligen bäst om man bortser från bulkhead?? Jag har rest business med de flesta bolag utom SQ och ju mer jag läser på om SQ ju mer tveksam blir jag även om jag av någon anledning alltid sett upp till SQ. Jag är 1.98m lång och gillar verkligen INTE att inte kunna sitta med benen utsträcka i sittande position (för mig är alltid bulkhead (kort distans eller premium eco sämsta platserna för man inte kan få fram benen). Har därför börjar bli väldigt skeptisk till SQ business och är därför väldigt intresserad av input i två frågor. 1: vilken produkt är bäst, gamla eller nya SQ business? 2: ska jag skippa SQ och köra TUrkish, Qatar eller Swiss? Lufthansa, BA och thais Business är jag inte en big fan av.
Tacksam för input!
 

Tockstew

Medlem
Halvkapar denna tråd:) då jag ska åka med Singapore, dels i a380 business från Zürich alltså nya business och på returen a350 till Bryssel! Input mottas tacksamt. Tack för trådstart.

Vad gäller de alternativ du anger så är Qatar bäst enligt min bedömning, därefter Turkish på a330 och 777. Turkish på 787 har jag inte koll på om det skulle vara aktuellt. Swiss är också bra särskilt 777 men i mitt tycke lite stelt.
 
Last edited:

Lauda 777

Medlem
Bra att veta är att det finns tre varianter av SQs Long haul Business, en gammal på a380, en ny på a380 och en annan halvny på A350 och Boeing 777-300ER.
 
Toppen