Senaste nytt

Bästa platser i Singapore Airlines Business

Tonton

Medlem
Jag kunde precis välja 11DF på min flygning i januari. Mindre begränsningar på regionala flighter?

Visa bifogad bild 98106

Yes, begränsningarna gäller enbart longhaul och inte deras regional/midhaul-flighter.

@richard87 - OBS - det du ska flyga är B777-300, inte B777300ER. Vi diskuterar alltså en annan produkt här i tråden.

B777-300 har Singapore Airlines gamla regional business class - denna är inte lie-flat och kabinen är i 2-2-2 snarare än 1-2-1.

Se bild: (källa: SingaporeAir.com)
pdt-a330-jcl-1.jpg
 
Bra bilder - blir betydligt tydligare! Värt att förtydligar är att det inte är något problem med benlängden på rad 11/15 heller. Sängen blir till och med länge och bredare på dessa platser :)
Just längden funderade jag lite på, kändes faktiskt som den lilla lådan var längre (dock aldrig testat den stolen i sängläge), hade varit intressant att veta måttet men samtidigt är ju lådan så liten o begränsad. Är 1,90 så fick ju ligga diagonalt för att kunna vara hyffsat rak men hur som helst så är det en väldigt bra business o upplevde inte stolen mycket trängre än förstaklassstolen. Var mest att den var hårdare.
 

aikelo

Medlem
Åker med A380 nya kabinen i April (LHR-SIN). Eftersom 96DF inte är valbara än så här jag valt 95DF så länge.
Är det ett bra val? Eller finns det bättre säten att ta tills det är dags att försöka norpa nån av "dubbelsängarna"
 
O No har bokat 14D mellan cph-sin
Om inte 12 alt 15 är ledig så tycker jag 14 är bra på dagsflyg. Jag har i alla fall svårt att försöka sova på eftermiddagen svensk tid så blir mycket film o dryck osv o då lär man störas minimalt av galley o generellt är de ju lite rörelse i lilla kabinen vilket gör den väldigt lugn.
 
Om inte 12 alt 15 är ledig så tycker jag 14 är bra på dagsflyg. Jag har i alla fall svårt att försöka sova på eftermiddagen svensk tid så blir mycket film o dryck osv o då lär man störas minimalt av galley o generellt är de ju lite rörelse i lilla kabinen vilket gör den väldigt lugn.


Aaa ok låter ju ok då, sitter på samma plats till Singapore från Sidney och till Stockholm bara till Sydney jag sitter på 18D i en b777
 

Tongen2

Medlem
Åker Arlanda-Singapore med A350 business inom kort. Har bokat rad 19 i mitten, 2 pax, men håller utkik för att norpa rad 11 istället.
Men frågan är, vad är det för skillnad på dessa platserna egentligen? Är de lika fast annorlunda eller vad är grejen?
Har förstått det som att de åtminstone är lika bra? Men med risken för "nedgradering" till annan plats ifall infant blir bokat på rad 19.
 

Tonton

Medlem
Åker Arlanda-Singapore med A350 business inom kort. Har bokat rad 19 i mitten, 2 pax, men håller utkik för att norpa rad 11 istället.
Men frågan är, vad är det för skillnad på dessa platserna egentligen? Är de lika fast annorlunda eller vad är grejen?
Har förstått det som att de åtminstone är lika bra? Men med risken för "nedgradering" till annan plats ifall infant blir bokat på rad 19.

Allting är likadant när det kommer till själva stolen. Det är primärt två skillnader.

1. infant seat på rad 19 (som du redan har nämnt)
2. Mat osv fixas i bakre galley. Således finns det "risk" för att det kanske är lite mer högljutt på rad 19 gentemot 11.

Skärmavbild 2019-10-07 kl. 10.08.16.png
 

Tongen2

Medlem
Tack!
I see. Jag har ju sett bilden där men inte tänkt på vart mat osv fixas. Bra tips!

Allting är likadant när det kommer till själva stolen. Det är primärt två skillnader.

1. infant seat på rad 19 (som du redan har nämnt)
2. Mat osv fixas i bakre galley. Således finns det "risk" för att det kanske är lite mer högljutt på rad 19 gentemot 11.

Visa bifogad bild 98213
 
Toppen