Senaste nytt

Bästa platser i Singapore Airlines Business

palmen

Moderator
Mina föräldrar har bokat långresa med Singapore Airlines i Business, en blandning av A350 och B777.

På A350 så ska rad 11 och 19 vara de bästa som jag förstått det (åtminstone de som har long haul config).

Hur är det på B777-300ER? De åker med den versionen som har 4 First platser ombord (om det nu hjälper) Första raden där är blockad och de har nu valt rad 12 istället. Jag tolkar det som att det är en liten kabin på 3 rader längst fram och borde då vara bra att sitta i denna del?
 

Tonton

Medlem
Mina föräldrar har bokat långresa med Singapore Airlines i Business, en blandning av A350 och B777.

På A350 så ska rad 11 och 19 vara de bästa som jag förstått det (åtminstone de som har long haul config).

Hur är det på B777-300ER? De åker med den versionen som har 4 First platser ombord (om det nu hjälper) Första raden där är blockad och de har nu valt rad 12 istället. Jag tolkar det som att det är en liten kabin på 3 rader längst fram och borde då vara bra att sitta i denna del?


Just nu har bara SQ en version av B777-300ER, så det är simpelt :)

Det stämmer att kabinen är uppdelad i två delar. Först en liten med rad 11-14 och därefter rad 15-23. Den lilla kabinen är ofta lite tystare och således kanske trevligare. All mat osv sköts från galley mellan dessa kabiner. Barnplatserna är också i bakre kabinen - så om man vill (nästan) garanterat slippa infants så är främre kabinen att föredra.

Bästa platserna ombord B777-300ER är utan tvekan rad 11 och rad 15 - då du slipper sitta snett med fötterna. Rad 11 är blockad för oss dödliga fram tills 48h innan avgång.

Rent krasst så skulle jag prioritera följande om det var två personer som åker tillsammans.

1. 11DF - bästa platserna för två personer som reser tillsammans ombord
2. 15DF - näst bästa platserna för två personer som reser tillsammans ombord
3. 11/15AK - Sitter inte ihop, men slipper sitta snett
4. 12/14DF - Lilla kabinen om det är viktigt att sitta tillsammans
 
Jag hade bokat rad 12 mellan Sin-Cph för 1 månad sedan. Hade dock sjuk tur och lyckades byta till 11 ombord på flyget o ja de är ju betydligt trevligare med att slippa sitta snett med fötterna. Så givetvis är de värt att försöka få de 48h innan eller kolla när man checkar in.

Gillade verkligen den lilla kabinen så vågar man inte chansa på att boka 15 o riskera att bli flyttad om nån har infant så är det helt klart 12 som gäller. Skönt att vara en rad bort från galley också då de stod och pratade där typ hela resan vilket eventuellt kan störa och nått att se upp med gällande rad14. Har dock bokat rad 19 på min nästa a350 resa men var lite fundersam, dock insåg jag efter min förra resa att de bättre sätet väger upp för eventuell toakö o prat från galley, kör ju lurar på liksom.

Så i princip håller jag med Tonton men jag hade definitivt tagit rad 12 före jag delat upp mig och suttit på olika sidor av planet.
 
Rad 12 och rad 11. Betydligt luftigare på 11.
23440f448528111d317fd0677bff62b9.jpg
e76c31b88beb55c32bca3480b63cf2f7.jpg
 
Toppen