Senaste nytt

Bästa noise-cancelling hörlurarna?

Short-list:

Annars tycker jag Airpods Pro gen 3 fungerar tillräckligt bra (personlig go-to när jag inte orkar ta bose ultra med mig)

B&O släppte sina Beoplay H100 idag vilket min lokala handlare tipsade om för någon vecka sedan. Beställning är gjord och funkar allt som det ska borde jag få dem innan jag ska till Shanghai på torsdag och kan ge ett utlåtande. Har sedan snart 4 år tillbaka H95 så hoppas på ett klart steg framåt gällade brusreducering. En nackdel med H100 vs H95 som jag ser redan nu är att H100 inte verkar gå att fälla ihop vilket har varit väldigt smidigt med H95.
H100 har levererat över förväntan så kan rekommenderas men något hög prislapp dock.

Jag röstar på BOSE, har dom själv - lirar 100% om jag säger så.

Har även ett par Sony - dom skall vara bättre säger alla online tester - men inte för mig. Jag gick tillbaka till mina BOSE - men det är jag det. Jag har normalt även med mig ett par riktigt gamla BOSE öronsnäckor QC20, dom sitter mycket skönt, och jag kan enkelt ligga och sova på öronen vid längre långflygningar (hörlurar ger inte riktigt den komforten om vi säger så).

På korta flygningar, säg ARN-OSL eller något sådant, så använder jag mina BOSE QC vanliga trådlösa öronsnäckor - dom räcker riktigt bra i sina 6h eller vad det nu är.

Vad jag läst utklassar väll Sony fortsatt alla när det gäller just Noice Cancelling. Jag tycker dock inte de är lika sköna som Bose och ångrar jag bytte märke. Kör mest JBL snäckor med NC nu. Billiga så det ej gör att man tappar bort dem då och då :eek::rolleyes::)

Finns det någon over-ear hörlurar med utmärkt ljudborttagning, som INTE har touchstyrnig?

På mina Sony XM3 kommer jag åt touchen i tid och otid, å när jag försöker göra kommandon blir det ofta fel på grund av att jag drar fingret lite för snett (tex nästa låt istället för att sänka volymen).

Annars tycker jag Airpods Pro gen 3 fungerar tillräckligt bra (personlig go-to när jag inte orkar ta bose ultra med mig)

Även om det inte efterfrågades fler Apple-produkter så måste jag slå ett slag till för AirPods Pro 3. Jag föredrar vanliga AirPods (ej Pro, alltså inte in-ear) till vardags för öronkomforten men senaste modellen av AirPods Pro funkar förvånansvärt bra för att maskera bakgrundsljud på flyg. Jag har för flera år sen slutat helt att resa med over-ear-hörlurar även om jag egentligen föredrar såna, eftersom det är mer värt för mig att kunna resa lätt.

Toppen