Senaste nytt

Bästa noise-cancelling hörlurarna?

Finns det någon over-ear hörlurar med utmärkt ljudborttagning, som INTE har touchstyrnig?

På mina Sony XM3 kommer jag åt touchen i tid och otid, å när jag försöker göra kommandon blir det ofta fel på grund av att jag drar fingret lite för snett (tex nästa låt istället för att sänka volymen).
Du kan disablea Touch kontrollerna i appen om jag minns rätt, dom la till den funktionen eftersom de hade problem i kyla för några år sen som gjorde att touchkontrollerna började leva sitt egna liv
Har inte mina med mig nu så kan inte testa

Finns det någon over-ear hörlurar med utmärkt ljudborttagning, som INTE har touchstyrnig?

På mina Sony XM3 kommer jag åt touchen i tid och otid, å när jag försöker göra kommandon blir det ofta fel på grund av att jag drar fingret lite för snett (tex nästa låt istället för att sänka volymen).
Håller med. Gick från mina gamla Bose QC15 till Sony. Fortfarande efter 1år så är jag inte bekväm med Sonys touch implementation. Sedan saknar jag även den mer lätta känsla på öronen som Bose lurarna gav mig. Lutar nästan mot att byta tillbaka.

Dags för nya NC-lurar! Ge mig era bästa tips ano 2026 tack.

Upplever att Sony fortfarande har bäst byggkvalitet. Man kan förstås prata en massa om kvaliten på NC funktionen också men den är idag hårfin för alla som ej är autistiska audiofiler. I slutändan bör du välja de som du känner sitter bekvämast, vilket kommer vara individuellt då alla huvuden ser annorlunda ut. Åk ut till POWER och testa vad de har hängande.

Vad jag läst utklassar väll Sony fortsatt alla när det gäller just Noice Cancelling. Jag tycker dock inte de är lika sköna som Bose och ångrar jag bytte märke. Kör mest JBL snäckor med NC nu. Billiga så det ej gör att man tappar bort dem då och då :eek::rolleyes::)
Prioriterar man hur bra hörlurarnas mikrofon blockar ljud som inte är ens röst, då är också Bose bäst. Kör ett par Bose NC 700 och är skitnöjd. Köpte QuietComfort Ultra v1 till andra hälften och verkar vara en bra vidareutveckling av 700.

In-ear kanske inte faller in under kategorin "hörlurar" men just för flyg har jag kört med Oneplus Buds 4 ett tag nu och är nöjd. När jag flyger har jag de ibland bara som öronproppar (dvs helt utan musik etc) men om jag ser film eller liknande slår det mig varje gång att jag kan ha väldigt låg volym på ljudet. Stora lurar hade varit för krångligt för mig att bära med och plocka fram/undan.

Ingen aning om micken filtrerar bort störningar bra, men ingen har iaf klagat på mitt ljud när jag är i samtal.

Jag röstar på BOSE, har dom själv - lirar 100% om jag säger så.

Har även ett par Sony - dom skall vara bättre säger alla online tester - men inte för mig. Jag gick tillbaka till mina BOSE - men det är jag det. Jag har normalt även med mig ett par riktigt gamla BOSE öronsnäckor QC20, dom sitter mycket skönt, och jag kan enkelt ligga och sova på öronen vid längre långflygningar (hörlurar ger inte riktigt den komforten om vi säger så).

På korta flygningar, säg ARN-OSL eller något sådant, så använder jag mina BOSE QC vanliga trådlösa öronsnäckor - dom räcker riktigt bra i sina 6h eller vad det nu är.

Jag också har QC20, tycker exakt som du, de är sköna att sova med.
Men nu börjar batteriet in räcka för långa flygningar och det känns som att det inte finns nya modeller med samma lösningar. Är det någon som känner nått alternativ för det?

En sak att tänka om man vill ha super-duper-extra-mega noise cancellation är att man kan ha två st hörlurar samtidigt, innerst ett par riktigt små in-ear och sedan ett par over-the-ear hörlurar utanpå.

Toppen