Senaste nytt

Bästa kreditkortet för lounger (Priority Pass)

Åkte alldeles nyligen från Arlanda där vi besökte Menzies Business Lounge. När jag lämnade fram mitt PP, har det genom EC Platinum, så fick en till i gänget gå med in utan att betala. Vet inte varför men tänkte att det är ingen ide att fråga då kanske de ändrar sig!
Ja det ska väl kosta 30 USD för medföljande gäst. Är det inte så att dessa dras från ditt kort då?

Jag blev possitivt överraskad av SHB Visa Infinite som gav Priority Pass på Prestige nivå .. vilket inte verkar gå att köpa direkt ifrån Priority Pass ens .. men enkelt uttryckt .. du plus vänner .. gratis .. jag har haft med mig 4 gäster som mest utan problem, utan kost.

Rätt nice faktiskt!

Åkte alldeles nyligen från Arlanda där vi besökte Menzies Business Lounge. När jag lämnade fram mitt PP, har det genom EC Platinum, så fick en till i gänget gå med in utan att betala. Vet inte varför men tänkte att det är ingen ide att fråga då kanske de ändrar sig!
PP har olika nivåer där högsta nivån tar dej och en gäst gratis in i en trevlig och lugn lounge. Du kan kolla här(om länken funkar) Membership Plans | 700 Airport Lounges | Priority Pass

Det verkar som att bankerna kan välja att modifiera PP's vanliga vilkor något genom att välja att ta kosten för extra gäster som normalt inte skulle ingå osv. Så verkar finnas lite stretch i systemet.

Om man har Eurocard Platinum, får man då besöka lounger gratis vid samtliga mellanlandningar och efter att man har landat vid den slutliga destinationen? Vad gäller angående multipla loungebesök inför samma avgång (om t ex om flygplatsen har mer än en lounge som samarbetar med Priority Pass eller om man vill besöka loungen både kvällen innan avgång och samma dag som avgången)?

Om man har Eurocard Platinum, får man då besöka lounger gratis vid samtliga mellanlandningar och efter att man har landat vid den slutliga destinationen? Vad gäller angående multipla loungebesök inför samma avgång (om t ex om flygplatsen har mer än en lounge som samarbetar med Priority Pass eller om man vill besöka loungen både kvällen innan avgång och samma dag som avgången)?

Mina erfarenheter av Priority pass är att det går bra att besöka flera lounger på samma flygplats.
Oftast så krävs inget boardingkort så det går bra att slinka in vid ankomst. Dock har det hänt att de har frågat efter boarding kort någon enstaka gång. Loungerna ligger oftast Ariside så det är klurigt att ta sig in om man är där dagen innan.

Toppen