Senaste nytt

Bästa kreditkortet för lounger (Priority Pass)

I övrigt så funderar jag också på vad jag skall komplettera mitt Ax Corp Card med.

Blev precis föreslagen First Card Exec av banken (Nordea) men funderar på om inte ett Eurocard P vore det vettigaste

Som jag skrivit tidigare har inte jag förstått varför man ska betala 1000kr mer för det kortet än eurocard men om du har dem som bank kanske du kan ta reda på vilken deras USP är? :)

Som jag skrivit tidigare har inte jag förstått varför man ska betala 1000kr mer för det kortet än eurocard men om du har dem som bank kanske du kan ta reda på vilken deras USP är? :)

Inte hade jag tänkt betala några 2.500, inte.
Men det lutar allt åt att jag kör på EC

De tre första verkar ge samma sak vad det gäller lounger, så en försäkringsjämförelse vore väldigt uppskattat för att se om den är värd prisskillnaden. Amex kortet ligger lite över i pris men har bättre loungeutbud och kanske även bättre reseförsäkring?

Amex Platinum har en hel del förmåner som de andra korten saknar, varför prisjämförelsen inte ger hela bilden.

Hur är det med Eurocard Platinum numera? Jag har alltid trott att jag själv går in gratis medan en gäst betalar 24EUR. Men en vän till mig sa att medföljande gäst numera går in fritt? Vad stämmer?

Hur är det med Eurocard Platinum numera? Jag har alltid trott att jag själv går in gratis medan en gäst betalar 24EUR. Men en vän till mig sa att medföljande gäst numera går in fritt? Vad stämmer?

Övergå till Amex Platinum så är problemet löst och i slutänden så blir det totalt en lägre totalkostnad!

"Medföljande gäst betalar 30 USD per" Står det på deras sida.

VIP-lounger | Eurocard

Jo, jag vet, och på Priority Pass hemsida står det "Guests are charged at the prevailing rate of £15/€24/US$27 each." Men då vet jag, medföljande gäst betalar, då har min vän fel.

Edit: Pratade även med kundtjänst nu i ett annat ärende och passade på att fråga, det är 30USD som gäller för medföljande gäst.

Last edited:
Åkte alldeles nyligen från Arlanda där vi besökte Menzies Business Lounge. När jag lämnade fram mitt PP, har det genom EC Platinum, så fick en till i gänget gå med in utan att betala. Vet inte varför men tänkte att det är ingen ide att fråga då kanske de ändrar sig!

Toppen