Senaste nytt

Bästa kreditkortet för lounger (Priority Pass)

Ni som har kort från olika företag - hur gör ni med reseförsäkringen som ingår i kortet? Man måste betala resan med kortet för att försäkringen skall gälla. Och om ni då betalar med Sas-kortet så går man ju miste om den "bra" försäkringen. Eller så går man miste om eurobonuspoäng för alla reseutlägg... Fast alla är kanske big spenders och lätt fixar 2-for-1 vouchern även utan reseutläggen?!

Har man Amex Platinum så får man ju Sas på köpet och får rätt försäkring oavsett vilket kort man betalar med.
 

Jaws

Medlem
Vi, fru Jaws och jag, har visa infinite för bästa reseförsäkringen*. På köpet fick vi PP**

*- jag kan inte centurions villkor men platinum hos de andra är väsentligt sämre
**- PP är på högsta nivån
 

drW

Medlem
Är infinite via Private Banking? Vilken bank i så fall? Kostar det något då eller ingår det i övriga banktjänster?
 

Jaws

Medlem
Det är Visa som ger ut Infinite. Jag har mitt från handelsbanken och jag tror att både nordea och seb har det, har för mej att swedbank inte har det.
Mitt kort med extrakort kostar mej 10'000 per år.
Tack vare en suverän reseförsäkring så har jag redan betalat mitt kort!
 

EBGGOT

Medlem
Det är Visa som ger ut Infinite. Jag har mitt från handelsbanken och jag tror att både nordea och seb har det, har för mej att swedbank inte har det.
Mitt kort med extrakort kostar mej 10'000 per år.
Tack vare en suverän reseförsäkring så har jag redan betalat mitt kort!

Betalar du för ditt infinite(!)... du måste lära dig förhandla!
 

drW

Medlem
Det är Visa som ger ut Infinite. Jag har mitt från handelsbanken och jag tror att både nordea och seb har det, har för mej att swedbank inte har det.
Mitt kort med extrakort kostar mej 10'000 per år.
Tack vare en suverän reseförsäkring så har jag redan betalat mitt kort!

Hur mycket bättre villkor än SHB platinum är det med Infinite? Man undrar ju om det är värt den ganska stora prisskillnaden.
 

Jaws

Medlem
Trots den stora prisskillnaden var det värt det! På vår höstresa så tog vi igen först årsavgiften och mer därtill. Reseförsäkringen täcker BÅDE privat och tjänsteresor, mkt viktigt! Jag slipper alla tilläggsförsäkringar och slipper diskussioner om det är privat eller affärstid.
Dessutom kan jag boka till min familj, barn tom 25 år, med samma skydd!
Alla "karensbelopp" är bättre eller mkt bättre samt tider för ersättning mkt kortare samt generösare.

Vid vår jämförelse var skillnaden mkt stor och det var ingen diskussion om saken. ( vi jämförde SHB platinum, amex platinum samt Visa infinite).

Jag har ännu inte hunnit råka ut för något negativt, här kan kanske andra bidra med erfarenheter.

EBGGOT kan säkert ge dej lite prutningstips ;)
 

drW

Medlem
Trots den stora prisskillnaden var det värt det! På vår höstresa så tog vi igen först årsavgiften och ....EBGGOT kan säkert ge dej lite prutningstips ;)

Är ni private banking kunder eller gick ni bara in och sa att ni ville ha kortet? Får väl ta upp diskussionen med banken sen. Är rätt nöjd med Platinum nu men mycket vill ha mer!
 
Toppen