Avis Preferred

EBD_Hakan skrev:Är det någon annan som haft problem med att registrera sig i Avis Preferred de senaste veckorna? Jag har testat massor av gånger men får på sista sidan alltid felmeddelandet "A system error has occured, please contact the service provider".Jag har testat både Chrome och Firefox så det verkar inte vara ett browserproblem.Boka bil går bra men det är just registreringen till AP som inte funkar vilket är frustrerande..Klicka för att utvidga...

Har för mig att jag hade samma problem för något år sedan. Kan ha varit ÅÄÖ som strulade, testa skriv dina uppgifter+adress utan dem

EBD_Hakan skrev:Är det någon annan som haft problem med att registrera sig i Avis Preferred de senaste veckorna? Jag har testat massor av gånger men får på sista sidan alltid felmeddelandet "A system error has occured, please contact the service provider".Jag har testat både Chrome och Firefox så det verkar inte vara ett browserproblem.Boka bil går bra men det är just registreringen till AP som inte funkar vilket är frustrerande..Klicka för att utvidga...

Man brukar få det felet om man använder ett kort som systemet inte tycker är ett kreditkort.

I detta fall är det systemet som är allena rådande, och beslutar. Spelar ingen roll vilken limit det är.

Jag hade detta problem och tala med kundtjänst i England i vintras.

Dom jobbar på det men...

Please use another card for the time being.....

airac skrev:Status uppdate om min match ansökan: nu blev det lite väl värdelöst på sätt och vis men man klagar ju ej. Skickade bild på minHertz Five Starprofil, nu lite knappt två veckor senare fick jag följande besked.Thank you for contacting us.We haveupgraded you to Avis Presidents Club.A new card has been processed and should arrive within 10 days.Have a nice day!​Klicka för att utvidga...
Nu fick jag hem kortet också, giltig ett knappt år tills juni 2018. Spend krav för att behålla statusen: 2000 EUR och 10 hyror.

Rebel skrev:Man brukar få det felet om man använder ett kort som systemet inte tycker är ett kreditkort.I detta fall är det systemet som är allena rådande, och beslutar. Spelar ingen roll vilken limit det är.Jag hade detta problem och tala med kundtjänst i England i vintras.Dom jobbar på det men...Please use another card for the time being.....Klicka för att utvidga...
Du råkar inte använda ett kort från Nordea?

Jag har haft samma problem. Det fungerar dock att registrera via den vanliga hemsidan.

Rebel skrev:Man brukar få det felet om man använder ett kort som systemet inte tycker är ett kreditkort.I detta fall är det systemet som är allena rådande, och beslutar. Spelar ingen roll vilken limit det är.Jag hade detta problem och tala med kundtjänst i England i vintras.Dom jobbar på det men...Please use another card for the time being.....Klicka för att utvidga...
Har testat både med MC och Amex men samma resultat..

Någon som lyckats komma igenom registreringen?

"A system error has occured, please contact the service provider"

Snart skiter jag i Avis värdelösa sida. Den är ju i klass med SAS...

Eller någon som har en annan länk än denna?  &nbsp

Det ingår AVIS preferred som Amex Platinum, alltså lägsta nivån?

Men det får man ju gratis ändå hos avis.

Eller vad har jagmissat?

Meazza skrev:Gissningsvis så har de missat att skriva ut nivån. Kolla med Amex?Klicka för att utvidga...
Gjorde det men de rabblar bara samma som står på sajten, alltså lägsta preferred. Bad dem kolla upp ordentlig och återkomma annars är det ju bara ruffel och båg.

Matore skrev:Gjorde det men de rabblar bara samma som står på sajten, alltså lägsta preferred. Bad dem kolla upp ordentlig och återkomma annars är det ju bara ruffel och båg.Klicka för att utvidga...
Ja, det låter ju faktiskt osannolikt.

Matore skrev:Gjorde det men de rabblar bara samma som står på sajten, alltså lägsta preferred. Bad dem kolla upp ordentlig och återkomma annars är det ju bara ruffel och båg.Klicka för att utvidga...
Preferred Plus tolkar jag det som, eftersom fri uppgradering ingår. Detta står på Amex Platinum-sidan om AVIS Preferred;

Avis Preferred

Som Platinum-medlem får du följande förmåner:

Fri uppgradering till nästa bilkategori (i mån av tillgång).
Ca 10-15% rabatt på hyrbilar utomlands.
Snabbbehandlingsservice.
Specialtaxa på Avis Prestige Luxury-fordon i England.
NOTERA ATT DU MÅSTE UPPGE FÖLJANDE I DIN ANMÄLAN:

Account type: Leisure
Promotional code: Platinum
Vill du se vilka bilar som finns att hyra, besök avis.se

Canadien skrev:Preferred Plus tolkar jag det som, eftersom fri uppgradering ingår. Detta står på Amex Platinum-sidan om AVIS Preferred;Avis PreferredSom Platinum-medlem får du följande förmåner:Fri uppgradering till nästa bilkategori (i mån av tillgång).Ca 10-15% rabatt på hyrbilar utomlands.Snabbbehandlingsservice.Specialtaxa på Avis Prestige Luxury-fordon i England.NOTERA ATT DU MÅSTE UPPGE FÖLJANDE I DIN ANMÄLAN:Account type: LeisurePromotional code: PlatinumVill du se vilka bilar som finns att hyra, besökavis.seKlicka för att utvidga...

Nja, kan ju vara som med Avis Flying Blue, du får en uppgradering

Join Avis Preferred and earn 500 Award Miles in the process!*

Join Avis Preferred for free and we can ensure your journey is faster with less hassle. By registering your details you only need to present your driving licence at the dedicated Avis Preferred counter to get your keys and go.

Within your welcome pack you will also receive a complimentary upgrade voucher redeemable against your next Avis rental.

Avis Preferred*

Hm, det här har jag missat.

Lojalitetsprogrammets geografiska omfattning

"Alla hyrestillfällen runt om i världen ökar ditt saldo, men lojalitetsförmåner som fordonsuppgraderingar, fri extra förare och garanterade fordon kommer

endast att vara tillgängliga i dessa länder. * "

Hyrbilsförmåner från Avis Preferred

*Europa, Turkiet och Sydafrika

Låter mysko, hur ska det där tolkas? Att jag inte får mina Preferred Plus perks vid bokning i andra länder? Hmm

Går väl bara att tolka på ett sätt? (Gratis Weekend Voucher gäller också bara i de länderna)

avis-preferred-jpg.69852

I .pdf filen som @Meazza länkat till i första posten står det samma sak fast kryptiskt formulerat

Alla förmåner som beskrivs ovan finns tillgängligt på Avis uthyrningskontor i, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike (exkl. Korsika), Grekland, Irland, Island, Italien (exkl. Sardinien), Luxemburg, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Schweiz, Spanien, Storbritannien (exkl. Nordirland), Sverige, Sydafrika, Tjeckien, Turkiet, Tyskland och Österrike om inget annat anges.

Back