Senaste nytt

Avis Preferred

Utan att ha forskat själv så killgissar jag att Avis.se är dyrare, men bättre försäkrat?

Är det någon "skillnad" att hyra via Avis.com resp Avis.se, Förutom priserna? Skiljer väldigt mycket på en 3 dagars hyra i Florida.

Beror bl.a. på vilka rabattkoder och vilket bostadsland man anger.

Om man t.ex. använder SAS Eurobonus rabattkod på avis.com så ingår ALI och LDW
men om man anger Residency:Sweden går inte dessa att plocka bort, det är förvalt går inte att ändra,
om man däremot anger Residency:USA så är ALI och LDW också förvalda men i detta fall går de att plocka bort
och få ett betydligt lägre pris ($14 resp. $25 per dag)

På avis.se förmodas de att man har Sverige som bostadsland, går inte att välja annat, även om man skriver in
annat land senare under personliga uppgifter så ändras ingenting.
ALI och LDW ingår och går inte att välja bort (till förtret för svenskar som har annan försäkring och nog skulle vilja det)

(Jämför även med priserna du får på Car Hire in the UK, in Europe & Worldwide - Avis (avisworld.com) )

Avis Sweden.jpg

Avis USA.jpg

Bokade en bil i LA tidigare i december och valde bort GPS tillval. När jag kom dit frågade personalen om jag som Avis President ville ha en platta med GPS/Wifi free of charge. Tackade ja.

När bilen återlämnades och jag fick kvittot per mail låg där 65$ för Wifi/GPS….

Gav dem en dålig review och mailade kundtjänst men tänkte inte lägga mer tid på det än så. Nu fick jag mail med en ursäkt och att jag får 100$ åter.

Att det alltid ska vara något när man hyr..

Bokade en bil för nästa sommar på avis.com, den klass jag valde (Standard Elite SUV) kostade till sist $1118 med residency som Sverige, med ALI och LDW förvalda och inte möjliga att välja bort. När jag probokade samma bil samma datum men residency USA, var priset runt $1500 utan att någon försäkring var tillvald.

Vet inte varför det blev så, har tidigare tittat och då har det varit billigare med USA valt, sedan måste jag säga priset nu blev helt ok för en tre veckors hyra, givet hur det sett ut vid tidigare tillfällen jag kikat.

Sedan en fråga, då jag bokat på den avis.com, hur kan jag koppla den mot mitt Avis Preferred konto, är det att ringa in som gäller?

Toppen