Senaste nytt

Avis Preferred

Angående Avis avbeställningsregler: bokade och betalade (1500kr) en bil på OSL, men fick sen avboka då möten blev inställda. Avbokningsbekräftelse kom där man ombedes kontakta Avis om man vill ha tillbaka sina pengar, vilket var första överraskningen, sen ska de ha 485 kr i avbokningsavgift, trots att jag avbokade mer än en vecka före. Står visst i nåt typ 100-sidigt dokument gömt längst ner i källaren på sidan, så jag får skylla mig själv.

Att vara Avis Preffered känns inte mycket värt när de debiterar så hög avbokningsavgift. Tips på biluthyrare som inte skinnar sina kunder?
 

Samosaguas

Medlem
Någon som vet hur man tar del av den utlovade weekendhyran som man ska få efter 3 hyror? Hittar ingenting på mitt konto på Avis.
 
Last edited by a moderator:

hedgehog

Medlem
Jag skulle rekommendera alla att INTE begära en statusmatchning. På president's circle-nivå, får man en gratis weekendhyra efter tredje hyran. Men bara en gång per år. Börjar man från botten, får man gratis weekendhyra efter tredje hyran, för varje medlemsnivå fram till man når president's circle - dvs garanterat fler ggr än en gång på ett år. President's circle ger bara uppgraderingar av bilklass i mån av tillgång (lusläs standardvillkoren), samt gratis extraförare. Det sistnämnda får man alltid som eurobonusmedlem och bokning av bil via avis eurobonussida.
 

Homer

Medlem
Jag skulle rekommendera alla att INTE begära en statusmatchning. På president's circle-nivå, får man en gratis weekendhyra efter tredje hyran. Men bara en gång per år. Börjar man från botten, får man gratis weekendhyra efter tredje hyran, för varje medlemsnivå fram till man når president's circle - dvs garanterat fler ggr än en gång på ett år. President's circle ger bara uppgraderingar av bilklass i mån av tillgång (lusläs standardvillkoren), samt gratis extraförare. Det sistnämnda får man alltid som eurobonusmedlem och bokning av bil via avis eurobonussida.


Eh... allt det där är ju fel, inte ens namnet är rätt
President's Circle är en nivå i Hertz lojalitetsporgram.



för AVIS President’s Club gäller:
Garanterad uppgradering (Garanterad uppgradering gäller på flygplatser och tågstationer. På våra citykontor gäller det i mån av tillgång)
Dubbel uppgradering (Gäller vid mån av tillgång)




Gratis weekend får du bara en gång per år oavsett

Regler för Avis Prefered:
Hyrbilsförmåner från Avis Preferred
https://www.avisloyalty.eu/assets/loyalty/pdf/Benefits_SE.pdf
 

hedgehog

Medlem
Eh... allt det där är ju fel, inte ens namnet är rätt
President's Circle är en nivå i Hertz lojalitetsporgram.



för AVIS President’s Club gäller:
Garanterad uppgradering (Garanterad uppgradering gäller på flygplatser och tågstationer. På våra citykontor gäller det i mån av tillgång)
Dubbel uppgradering (Gäller vid mån av tillgång)




Gratis weekend får du bara en gång per år oavsett

Regler för Avis Prefered:
Hyrbilsförmåner från Avis Preferred
https://www.avisloyalty.eu/assets/loyalty/pdf/Benefits_SE.pdf

Tomato tomato. När du klättrar mellan nivåerna får du en voucher för gratis hyra en helg per tredje uthyrning för varje nivå, även om det sker under samma kalenderår. Är du på presidents club redan, kan du max få en voucher per år.
 

Homer

Medlem
Tomato tomato. När du klättrar mellan nivåerna får du en voucher för gratis hyra en helg per tredje uthyrning för varje nivå, även om det sker under samma kalenderår. Är du på presidents club redan, kan du max få en voucher per år.


Jasså, det fick då inte jag, vart står det någonstans?

Dessutom, OM det verkligen skulle vara så är ju förutsättningen för att det skall vara meningsfullt
att man klarar av att kvalificera till President's Club (minst 10 hyror och €2000 i spend ) utan status match.
 
Toppen