Homer skrev:naturligtvis gör de detAvis currency conversion fraud - FlyerTalk ForumsKlicka för att utvidga...
Skrämmande. Men det verkar som att användande av Amex löser problemet?
Homer skrev:naturligtvis gör de detAvis currency conversion fraud - FlyerTalk ForumsKlicka för att utvidga...
Hej, borde det inte vara tvärtom att man vill har det i den lokala valutan? För min del vill jag att min hyra debiteras i $ då man får bättre kurs på kreditkortet. Avser hyra i USA. Eller missförstår jag?Homer skrev:jo, men det borde ju räcka med att se till att det INTE är ett kryss i rutan (post #36)Klicka för att utvidga...
cantona skrev:Hej, borde det inte vara tvärtom att man vill har det i den lokala valutan? För min del vill jag att min hyra debiteras i $ då man får bättre kurs på kreditkortet. Avser hyra i USA. Eller missförstår jag?Klicka för att utvidga...
Får kolla upp hur min senaste hyra belastade mitt kreditkort. Det var december 2016 och minns inte om sidan var omarbetad eller ej.Homer skrev:men det står juintelokal valuta där du hyr bilenutan i den lokala valutan till kortinnehavarens adress - alltså svenska kronor om du angett adress i Sverige.Texten är identisk på den engelska sidanVisa bifogad bild 61662Klicka för att utvidga...
cantona skrev:Får kolla upp hur min senaste hyra belastade mitt kreditkort. Det var december 2016 och minns inte om sidan var omarbetad eller ej.Normalt när man handlar utomlands får man frågan "i SEK eller lokal valuta" och man svarar alltid lokal. Men här verkar det avse tvärtom.Klicka för att utvidga...
Erik M skrev:Nån som vet om/hur man kan statusmatcha?Klicka för att utvidga...
Satt med samma fråga och gjorde som @spritfet skrev. Det finns blandade resultat: Avis Status Match | StatusMatcherMrGunnar skrev:Med det sagt, har någon här lyckats statusmatcha till Avis Preferred, och i så fall hur?Klicka för att utvidga...
MrGunnar skrev:En klassisk konflikt i tråden uppenbarade sige med status vill hålla värdet högt, vi ännu statuslösa vill komma in i värmen..Med det sagt,har någon här lyckats statusmatcha till Avis Preferred,och i så fall hur?Klicka för att utvidga...
O ja, glömde säga att jag fick Presidents ClubHomer skrev:Avis Preferred kan du få utan att anstränga dig, för det är ju lägsta nivånKlicka för att utvidga...
spritfet skrev:O ja, glömde säga att jag fick Presidents ClubKlicka för att utvidga...