Senaste nytt

Avis Preferred

Jag använde länken i mailet för att boka och sen hade jag skrivit ut själva vouchern. Det verkade inte vara ett krav för den efterfrågades aldrig men när jag nämnde att jag hade den utskriven blev killen på Avis glad för den skulle skickas in till huvudkontoret enligt honom. Priset ändrades vid uthyrningstillfället till 0 kronor.
Aha, du har alltså fått ett mejl med en länk och voucher? Gjorde du något speciellt för att få det eller kom det automatiskt efter din tredje hyra? Jag har bara fått vouchers för €15 Euro rabatt och fri uppgradering.
 
Aha, du har alltså fått ett mejl med en länk och voucher? Gjorde du något speciellt för att få det eller kom det automatiskt efter din tredje hyra? Jag har bara fått vouchers för €15 Euro rabatt och fri uppgradering.
Fått några weekend-vouchers och aldrig gjort något aktivt utan de har dykt upp på mailen. Kan tyvärr inte svara på hur lång tid det tagit efter jag uppnått målen för en voucher innan mailet dykt upp.
 

Nemo

Medlem
För mig handlade det om att jag hade blockat e-mailutskick för att Avis spammade en sån jävla massa "erbjudanden". Men då blockade man tydligen även sina vouchers...

Var tvungen att aktivera utskick, och sen kontakta dem (gjordes via telefon, om jag minns rätt) och be dem skicka ut nya. Tog ett par dagar.
Tips:
1. Skapa en ”Avis”-mapp i mailen.
2. Skapa ett filter som lägger alla Avis-mail direkt till Avis-mappen.
3. Kolla Avis-mappen ibland.

Alternativt kan du göra som jag: skapa en ”Nyhetsbrev”-mapp dit du dirigerar/filtrerar alla utskick från alla kundklubbar o dyl. Kolla av en gång i veckan och radera allt som är ointressant.
 
Last edited:
Om man skaffade ett Miles & More Mastercard i höstas och är/blir Avis Preferred så får man en gratis weekendhyra. Jag beställde precis min voucher men blev lite besviken när jag läste terms and conditions:

This coupon entitles the bearer to a free 3 day rental where the reservation is from Friday 12:00pm to Monday 9:00am. Subject to car availability at time of reservation.
Condition of use:
- Validity period: This voucher is valid until the date shown on the coupon.
- rental must not exceed beyond the expiry date of this coupon.
- Valid in Austria, Belgium, Czech Republic, France (excl. Corsica), Germany, Great Britain, Italy (excl. Sardinia), Luxembourg, the Netherlands, Portugal, Spain and Switzerland.
- Valid for a maximum car size medium.
- Condition of use: A reservation made at least 4 hours in advance is required.
- Can only be redeemed against a ""Pay On Return"" reservation.
- Coupon must be surrendered at time of rental: only one coupon per rental permitted.
- Coupon is not valid on weekends around Christmas and Easter. Additional restrictions in peak seasons may apply.
- Coupon is not valid at certain locations. Please check with Avis before booking.
- Coupon includes standard time, mileage, insurance charge plus vehicle licensee fee and taxes.
- Gas, extra services and airport/railway surcharges are not included.
- Local government surcharges and optional items such as additional insurances, additional drivers fee and fuel services are extra.
- This coupon is not transferable and not refundable.
- The value of the voucher is taxed at a flat rate by Avis pursuant to § 37a EStG.

I synnerhet tycker jag det är lite fattigt att den inte gäller i fler länder. Hur är det med vouchern man får efter 3 hyror som Avis Preferred, är den lika dålig?
 
Min voucher från förra året verkar ha följande:

Rättigheter:
Detta presentkort ger innehavaren rätt till en 3-dagars weekendhyra, mellan torsdag kl. 12:00 och senast måndag kl. 12:00 (antingen torsdag till söndag eller fredag till måndag). Gäller i mån av tillgång vid bokning.

Giltighetsperiod och område:
- Gäller fram till utgångsdatumet som visas på presentkortet.
- Hyran måste avslutas innan utgångdatumet på presentkortet.
- Gäller i Belgien, Danmark, Finland, Frankrike (exkl. Korsika), Grekland, Island, Irland, Italien (exkl. Sardinien), Luxemburg, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige, Sydafrika, Tjeckien, Turkiet, Tyskland och Österrike.
- Gäller bilstorlek upp till bilgrupp: Mellan.

Användarvillkor:
- Bokning måste ske senast 4 timmar innan hämtning.
- Gäller endast vid betalning på uthyrningskontoret.
- Presentkortet måste lämnas in vid hyrestillfället, endast ett presentkort kan användas per bilhyra.
- Presentkortet gäller inte storhelger så som jul, påsk, midsommar etc. Ytterligare undantag kan finnas under högsäsong.
- Presentkortet gäller på utvalda uthyrningsstationer. Vänligen kontrollera det med Avis innan bokning.
- Presentkortet inkluderar ordinarie tid, kilometer, försäkringar, samt registreringsavgift och skatt.
- Drivmedel, extrautrustning, service och flygplatsavgift ingår ej.
- Lokala statliga tilläggsavgifter, valfria produkter såsom extra försäkring, extra förare och tankningsavgift tillkommer.
- Presentkortet kan inte återbetalas eller överlåtas till någon annan.
 

Homer

Medlem
I synnerhet tycker jag det är lite fattigt att den inte gäller i fler länder.

Det hade du inte tyckt om du läst läst villkoren för Avis Preferred o_O



Lojalitetsprogrammets geografiska omfattning
"Alla hyrestillfällen runt om i världen ökar ditt saldo, men lojalitetsförmåner som fordonsuppgraderingar, fri extra förare och garanterade fordon kommer
endast att vara tillgängliga i dessa länder. * "
Hyrbilsförmåner från Avis Preferred


*Europa, Turkiet och Sydafrika
 
Det hade du inte tyckt om du läst läst villkoren för Avis Preferred o_O



Lojalitetsprogrammets geografiska omfattning
"Alla hyrestillfällen runt om i världen ökar ditt saldo, men lojalitetsförmåner som fordonsuppgraderingar, fri extra förare och garanterade fordon kommer
endast att vara tillgängliga i dessa länder. * "
Hyrbilsförmåner från Avis Preferred


*Europa, Turkiet och Sydafrika
Jo, jag hade ändå tyckt att det var fattigt. Avis Preferred gäller i 22 länder, men Miles & More-vouchern gäller bara i 12 länder.
 

Homer

Medlem
Jo, jag hade ändå tyckt att det var fattigt. Avis Preferred gäller i 22 länder, men Miles & More-vouchern gäller bara i 12 länder.

Där var det jag som läste dåligt :oops:


På den här Avis/Miles&More Preferred sidan står det
Avis Preferred Services
The benefits are valid at all participating Avis locations in Austria, Belgium, Czech Republic, Denmark, Finland, France (excl. Corsica), Great Britain, Germany, Greece, Iceland, Ireland, Italy (excl. Sardinia), Luxembourg, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, South Africa, Spain, Sweden, Switzerland and Turkey.

Men på den här står det
Avis Preferred - Home Page - European Car Hire Made Easy
Benefits and services will be available in Great Britain, Germany, France (excl. Corsica), Spain, Italy (excl.Sardinia) , Switzerland, Portugal, Belgium, Netherlands, Austria and Czech Republic.
 
Vouchern man får direkt av Avis Preferred (inget samband med Miles & More) efter tredje hyran verkar gälla i alla 22 länderna, eller gjorde det i alla fall förra året. Jag har skickat mejl och bett om att få villkoren för 2018. Jag hade behövt hyra bil i Polen och fick min Miles & More voucher utställd idag (och är därmed bara giltig i 6 månader från dagens datum) så jag är lite besviken.
 
Last edited:
Har jag förstått att min status här i svedala som avis president's club inte ger något extra i USA förutom EB extra sakerna som grace och fri extra förare?
 
Toppen