Senaste nytt

Avis Preferred

seat56f

Medlem
Jag har varken fått min 15€ voucher efter andra hyran eller fri weekend efter tredje. Någon idé att höra av sig till Avis. De har inte lyckats ändra min profil på 2 veckor.

För mig handlade det om att jag hade blockat e-mailutskick för att Avis spammade en sån jävla massa "erbjudanden". Men då blockade man tydligen även sina vouchers...

Var tvungen att aktivera utskick, och sen kontakta dem (gjordes via telefon, om jag minns rätt) och be dem skicka ut nya. Tog ett par dagar.
 

Bryant

Medlem
För mig handlade det om att jag hade blockat e-mailutskick för att Avis spammade en sån jävla massa "erbjudanden". Men då blockade man tydligen även sina vouchers...

Var tvungen att aktivera utskick, och sen kontakta dem (gjordes via telefon, om jag minns rätt) och be dem skicka ut nya. Tog ett par dagar.

Jag har valt bort att få mejl. Tack för tipset.
 

Tobbeee

Medlem
Jag försöker gå med i avis preferred med mitt platinum kort men i sista steget får jag bara upp "a system error has occured, please contact the service provider". Har varit så ett par dagar nu, någon som har lyckats gå med i preferred senaste dagarna?
 

go0of

Ny medlem
Tänkte skaffa Avis Preferred i samband med 10.000 Eurobonuspoäng-kampanjen. Har läst omkring här och blev nojjig att jag skulle krångla till det om jag gjorde fel. Så några larviga frågor:
A. Spelar det någon roll var jag signar upp? På Avis eurobonussida så finns det ju en länk, men går också att göra det på svenska på avis.se till exempel.
B. På Avis eurobonussida finns det också instruktioner hur man ska göra. Jag antar att steg 3 gör så att det automatiskt skapas ett eurobonus AWD på min profil och enligt vad jag har läst så är det bättre att "lämna det blankt". Ska man alltså inte följa det steget eller spelar det ingen roll?
1. After you click "Sign up" please refer to the "Join Avis Preferred" section on the right of the page. Please enter an email address you would like to use for correspondence.
2. Select '
Leisure' in the 'Account Type' drop down menu
3. Your screen will re-load and ask you for a promotional code - enter '
eurobonus' here
4. When entering your details please use letters in the English alphabet
C. Hur gör man om man har åäö i namn och adress?
D. Skrivs körkortsnumret ut med bindestreck exakt så som det står på körkortet (Alltså XXXXXX-XXXX)?
 
Tänkte skaffa Avis Preferred i samband med 10.000 Eurobonuspoäng-kampanjen. Har läst omkring här och blev nojjig att jag skulle krångla till det om jag gjorde fel. Så några larviga frågor:
A. Spelar det någon roll var jag signar upp? På Avis eurobonussida så finns det ju en länk, men går också att göra det på svenska på avis.se till exempel.
B. På Avis eurobonussida finns det också instruktioner hur man ska göra. Jag antar att steg 3 gör så att det automatiskt skapas ett eurobonus AWD på min profil och enligt vad jag har läst så är det bättre att "lämna det blankt". Ska man alltså inte följa det steget eller spelar det ingen roll?

C. Hur gör man om man har åäö i namn och adress?
D. Skrivs körkortsnumret ut med bindestreck exakt så som det står på körkortet (Alltså XXXXXX-XXXX)?


A. Tror jag inte, inget jag läst om. Har för mig att jag gjorde på svenska och har inga problem.
B. Du ska inte röra AWD i denna kampanj, du väljer vilken EB nivå du har när du gör bokningen via rätt länk, och då läggs rätt AWD in.
C. Skriv utan prickar, brukar jag göra och inga problem.
D. Om du inte får skriva med bindestreck så säger systemet till, kör då utan.
 
Är det någon som vet hur man går tillväga för att boka den gratis weekendhyran som man får efter att ha hyrt bil tre gånger?
Jag använde länken i mailet för att boka och sen hade jag skrivit ut själva vouchern. Det verkade inte vara ett krav för den efterfrågades aldrig men när jag nämnde att jag hade den utskriven blev killen på Avis glad för den skulle skickas in till huvudkontoret enligt honom. Priset ändrades vid uthyrningstillfället till 0 kronor.
 
Toppen