Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Då behöver du prata med någon för att ändra det. Helst vill du prata med stationen, men om det inte går så ring centralt. Risken är dock att något blir knas med bokningen då.

Tack för tipset. Jag försöker ringa stationen om en stund igen (lade ner första försöker efter 1.5h) annars drar jag helt enkelt och lämnar den.

Hur det är nu vet jag inte men Klarabergsviadukten har tidigare haft problem med sin växel vilket gjort det svårt att komma fram. Pröva att maila dem på
sto@avis.se de brukar vara ganska snabba på att svara på mail.

Förvisso sant, kanske inte är den ordinarie personalen.

Kan fråga här på BC i stället då. Tror ni det är viktigt när man lämnar tillbaks bilen så länge det är inom de 3 dygn man betalat för? Jag har sagt att jag ska lämna tillbaks den kl 18 i dag. Men det skulle passa bättre att lämna den i morgon. Så länge jag lämnar den innan 17 i morgon är det inom de 3 dygnen.

Ja, det står väl något i stil med
Agreed duration 2 days 1hr /Charged 3 days

Det är 3 dagar från tidpunkten du hämtade bilen som gäller, möjligtvis kan någon skatt/försäkring ändras.
Ring till centralbokningar och få det bekräftat för säkerhets skull (spela in samtalet ;))

Hej igen,

Följande historia inträffade precis

Lite irriterad över att de inte svarar i telefon sätter jag mig i bilen och kör till Klarabergsviadukten. Parkerar utanför kontoret och går fram till dörren. På dörren står det att de öppnar igen den 2 April kl 15:00. Om man behöver återlämna sin bil innan dess kan man ställa den i parkeringsgaraget vid Åhléns men parkeringsavgiften (480 kr) kommer läggas på hyran. Aldrig i livet tänker jag medan jag hoppar in i bilen igen och rotar fram hyreskontraktet i handskfacket. Då ser jag till min stora förvåning att det på kontraktet står 2 April 18:00 som sluttid för min hyra. Inte nog med det, jag ser till min förskräckelse att priset är är 1625 kr i stället för 711 kr som jag hade förväntat mig.

Är tämligen säker på att jag inte bokat dessa datum och framför allt inte till det priset, men orkar inte leta upp bokningsbekräftelsen i telefonen utan jag kör hem igen. Väl hemma tar jag fram bokningsbekräftelsen och mycket riktigt står står 1 April 18:00 som sluttid. Även i appen står det 1 April (det var där jag tittade förut när jag svarade @agehall).

Jag är relativt säker på att detta löser sig smidigt vid återlämningen i morgon och att jag får det priset som står på bokningsbekräftelsen. Men tycker det är superdåligt av dem att inte ens nämna att bokningen blivit ändrad när jag hämtade bilen.

Parkerar utanför kontoret och går fram till dörren. På dörren står det att de öppnar igen den 2 April kl 15:00. Om man behöver återlämna sin bil innan dess kan man ställa den i parkeringsgaraget vid Åhléns men parkeringsavgiften (480 kr) kommer läggas på hyran.
Det här var intressant information. Jag har en hyra som slutar imorgon kl 10:00. På mitt kontrakt står ”Avslut 02 April 18 1000”. Du menar alltså att kontoret är stängt om jag åker dit då? Kan jag alltså vänta till kl 15 med att lämna tillbaka bilen? Kan man ringa kundtjänst för att få detta bekräftat?

Det här var intressant information. Jag har en hyra som slutar imorgon kl 10:00. På mitt kontrakt står ”Avslut 02 April 18 1000”. Du menar alltså att kontoret är stängt om jag åker dit då? Kan jag alltså vänta till kl 15 med att lämna tillbaka bilen? Kan man ringa kundtjänst för att få detta bekräftat?

Jag kan bara säga vad det stod på lappen på dörren, ger inga garantier :)

Går säkert att ringa någon central kundtjänst och få öppettiderna bekräftade.

Svarar mig själv efter ett samtal till kundtjänst. De bekräftade att kontoret öppnar kl 15:00 imorgon. Först ville de att jag skulle lämna vid Globen-kontoret men när jag frågade om det gick bra att lämna kl 15 vid Klarabergsviadukten istället så sa hon att det var bättre! Passar mig utmärkt att ha bilen lite längre så bara glada miner här :)

Tänk på att "inte hämta ut" är inget du kan räkna med.
Jag pratade med Avis bromma i veckan och det var totalt omöjligt, jag var tvungen att hämta bilen och köra den från parkeringe. Något annat var inte acepterat.

Attans. Jag har alla mina kommande bokningar där.

Well well, jag kommer försöka iaf :)

Toppen