Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Fast på denna sida står det 3 dygn innan (för pay later rentals)

Terms and Conditions Eurobonus

• Free cancellation up to midnight on the day you book, for Pay Now (prepay) reservations

• Free cancellation up to three days before pick-up, for Pay Later (pay at station) reservations
Gäller ju dock att hålla isär vad det är man bokar och att olika kampanjer kan ha olika villkor. Det du citerar tillhör New Year Sale Offer Essentials

Det är en kampanj med helt andra villkor, tex så gäller den fram till 31a januari, det betyder ju inte att 10.000 EB-poäng-kampanjen gäller till 31a januari.

• Offer bookable from 09/01/2018 until 31/01/2018

Menar du att man får lägre pris som EBS t ex? I mitt fall är problemet att EBD-rabatten försvinner om jag lägger till AVIS Preferrednummer

BTW så behöver du inte ange ditt Avis Preferred-nummer. Jag angav inte det men bokningen dök ändå upp på mitt konto. Tror det matchas på namn, mailadress eller kreditkortsnummer.

Gäller ju dock att hålla isär vad det är man bokar och att olika kampanjer kan ha olika villkor. Det du citerar tillhör New Year Sale Offer Essentials

Det är en kampanj med helt andra villkor, tex så gäller den fram till 31a januari, det betyder ju inte att 10.000 EB-poäng-kampanjen gäller till 31a januari.

• Offer bookable from 09/01/2018 until 31/01/2018

Fast det står inte att det är en separat kampanj som kräver speciella rabattkoder eller kuponger

Förvisso står det i 10.000 poängs erbjudande att inte går att kombinera med
andra erbjudanden, men för båda erbjudandena är enda kravet SAS AWD.

Det står inte att heller att det är utöver den vanliga SAS rabatten som brukar vara 5-10%
och som vanligt står det up to

Fast det står inte att det är en separat kampanj som kräver speciella rabattkoder eller kuponger

Förvisso står det i 10.000 poängs erbjudande att inte går att kombinera med
andra erbjudanden, men för båda erbjudandena är enda kravet SAS AWD.

Det står inte att heller att det är utöver den vanliga SAS rabatten som brukar vara 5-10%
och som vanligt står det up to
Förstår inte riktigt vad du menar. Om jag inte har helt fel så är det två olika kampanjer. En kampanj slutar sista januari, har avbokningsregler 3 dagar innan hyra. En annan kampanj slutar 15 januari, har andra avbokningsregler.

Någon mer som noterat att det blir >10% dyrare (som EBD) om man lägger dit sitt AVIS Preferred nummer?
Jag får 711:- som EBD, Petar jag dit EBD och AVIS Preferred blir det 795:- (jag är basic medlem i AVIS)
Japp, jag noterade också det, känns lite bakvänt. Dock var där ingen som kollade mitt EB-kort när jag hämtade ut bilen så man kan kanske ange en lägre nivå bara man skriver in sitt EB-nr rätt på bokningen i slutet?
Menar du att man får lägre pris som EBS t ex? I mitt fall är problemet att EBD-rabatten försvinner om jag lägger till AVIS Preferrednummer
Problemet uppstår om man har andra rabatter/AWD:s inlagda i sin profil. Då får man inte alltid det fördelaktigaste priset av någon anledning.

Lösningen är helt enkelt att be Avis rensa profilen från alla sådana.

Tips för att boka flera hyror från samma station utan att behöva fylla i uppgifterna på nytt varje gång:

1. Gå till Great Avis deals for EuroBonus members

2. Välj en station och sen en tid för upphämtning/avlämning som är utanför stationens öppettider. Jag hyr vanligtvis weekends (fre-mån) på Klarabergsviadukten 92 i Stockholm och väljer därför den stationen och hämtning fredag eftermiddag med lämning måndag 06:00. Fyll även i övriga uppgifter du vill ha sparade.

3. Ett felmeddelande ges: An error has occurred Sorry, the station is closed at the return time. (GB-GB-EW026)

4. Ändra till önskad tid för avlämning, och fullfölj bokningsprocessen. [Ibland får man av någon anledning fylla i hemland en andra gång.]

5. När bokningen är klar - håll in knappen för att backa bland sidorna och välj den senaste som heter "Great Avis deals for EuroBonus members".

6. Du kommer att hamna på punkt 3 ovan - dvs alla uppgifter utom datum och tid är förifyllda.

Skärmdumpar från Chrome:

Attachments

• avisworld1.png
    avisworld1.png
    61 KB · Visningar: 170
  • avisworld2.png
    avisworld2.png
    75,4 KB · Visningar: 170
  • avisworld3.png
    avisworld3.png
    92,9 KB · Visningar: 187
Förstår inte riktigt vad du menar. Om jag inte har helt fel så är det två olika kampanjer. En kampanj slutar sista januari, har avbokningsregler 3 dagar innan hyra. En annan kampanj slutar 15 januari, har andra avbokningsregler.

Om du anser att det är två kampanjer med olika regler, förrutom bokningsdatum, visa då med exempel hur man bokar
den en ena utan att samtidigt utnyttja den andra.

Framför allt visa med exempel att det som står om avbokning skulle vara annorlunda.

Tips för att boka flera hyror från samma station utan att behöva fylla i uppgifterna på nytt varje gång:

1. Gå till Great Avis deals for EuroBonus members

2. Välj en station och sen en tid för upphämtning/avlämning som är utanför stationens öppettider. Jag hyr vanligtvis weekends (fre-mån) på Klarabergsviadukten 92 i Stockholm och väljer därför den stationen och hämtning fredag eftermiddag med lämning måndag 06:00. Fyll även i övriga uppgifter du vill ha sparade.

3. Ett felmeddelande ges: An error has occurred Sorry, the station is closed at the return time. (GB-GB-EW026)

4. Ändra till önskad tid för avlämning, och fullfölj bokningsprocessen. [Ibland får man av någon anledning fylla i hemland en andra gång.]

5. När bokningen är klar - håll in knappen för att backa bland sidorna och välj den senaste som heter "Great Avis deals for EuroBonus members".

6. Du kommer att hamna på punkt 3 ovan - dvs alla uppgifter utom datum och tid är förifyllda.

Skärmdumpar från Chrome:

men då blir det väl inte registrerat av Refunder?

Om du anser att det är två kampanjer med olika regler, förrutom bokningsdatum, visa då med exempel hur man bokar
den en ena utan att samtidigt utnyttja den andra.

Framför allt visa med exempel att det som står om avbokning skulle vara annorlunda.
Se nedan, två olika kampanjer. Ena är SAS flash sale, det andra är New Year Sale. Den sistnämnda skall du hämta bilen innan den 22a mars 2018.

Så, nu kan du visa varför du anser att det är samma kampanj.
upload_2018-1-15_11-7-37.png

Toppen