Senaste nytt

AVIS: 3-7000 poäng för min 3 dagar maj-dec. boka senast 30/4

Nu har jag slängt in lite privata hyror med....
Kommer nog inte använda bilarna... men 642kronor för 7000 poäng tycker jag trots allt är bra värde....
Frågan är bara hur många man ska boka ;)
Du kan ju titta i tråden, för hur många hyror på 10 000 AVIS kampanjen, så får du ett hum på vad det "normala" är att göra i dessa lägen :D;)

Nu har jag slängt in lite privata hyror med....
Kommer nog inte använda bilarna... men 642kronor för 7000 poäng tycker jag trots allt är bra värde....
Frågan är bara hur många man ska boka ;)

Kostar ju inget att boka, om det är samma villkor som i 10k-kampanjen med fri avbokning fram till hyrestidens början. Så det beror mest på hur många minuter du vill lägga på att sitta vid datorn och boka..

Tänkte jag skulle utnyttja denna kampanjen när vi ska på golfresa till Mallorca. Men herre vad priserna och dåligt utbud på bilar det fanns där..

Stockholm verkar ha betydligt högre priser än under 10K-kampanjen, hittar bara priser uppåt 1000 kr per helg från april och framåt. Har någon lyckats hitta bättre priser i Stockholm?

Är det inte så att allt efterdom bokningsläget går upp så gör också priserna det? Med andra ord, om vi som bokade upp under 10000 kampanjen har höjt bokningsläget från säg exempelvis 40% till 50% - är det då inte rimligt att anta att priserna i nästa kampanj helt följdaktligen inte kan bli lika låga eftersom Avis nu redan har en högre procent av flottan uppbokad?

Är det inte så att allt efterdom bokningsläget går upp så gör också priserna det? Med andra ord, om vi som bokade upp under 10000 kampanjen har höjt bokningsläget från säg exempelvis 40% till 50% - är det då inte rimligt att anta att priserna i nästa kampanj helt följdaktligen inte kan bli lika låga eftersom Avis nu redan har en högre procent av flottan uppbokad?

De höjdes dock inte alls under 10K-kampanjen, jag höll rätt bra koll på dem då, och verkade inte högre under förra (5K) kampanjen heller. Det konstiga är att priserna är låga i Mars och April men går upp ganska mycket i Maj och verkar sen inte gå ner igen (Kollade fram till Juli).

Samtidigt med 10k kampanjen körde ju också en Eurobonus New Year Sale.
Boka innan 31/1 och hämta bilen innan den 22a mars 2018, kan ju vara förklaring till att priserna gått upp.

Sist jag bokade på liknande Avis kampanj fick jag besked från avis via mail att jag ej var registrerad för kampanjen. Bokade dock via eurobonus/avis sidan. Behöver man registrera sig för att få poängen, och hur gör man det i så fall?

Toppen