Senaste nytt

AVIS: 3-7000 poäng för min 3 dagar maj-dec. boka senast 30/4

Märkligt, jag får inte heller upp några låga priser. Sökte fredag eftermiddag till måndag morgon på Klarabergsviadukten för ett par olika helger i maj. Storlek C ligger på ca 1200...hertz är halva priset samma datum.

Fel, naturligtvis ingår det försäkring även i Spanien om du använder Eurobonus rabattkod och anger svensk adress.

Jo, det ingår "försäkring", men med hög självrisk som det dessutom är hög sannolikhet att behöva betala. Vill man ha en rimlig försäkring får man betala nästan lika mycket som hyran kostar.

Jo, det ingår "försäkring", men med hög självrisk som det dessutom är hög sannolikhet att behöva betala. Vill man ha en rimlig försäkring får man betala nästan lika mycket som hyran kostar.

Självrisken och självriskeliminering kostar ungefär samma i alla EU länder,
eller snarare det som kallas Avis Europe, EMEA bla.

Självrisken och självriskeliminering kostar ungefär samma i alla EU länder,
eller snarare det som kallas Avis Europe, EMEA bla.

Det stämmer, men eftersom grundhyran oftast är så låg i Spanien så blir extra försäkringen proportionellt sett mycket dyrare.

Av alla ställen jag har hyrt bil på är Kanarieöarna billigast. Italien generellt dyrt och ibland rent krångligt.

Generellt är det dock varken billigast eller "bäst" att hyra via de stora kedjorna, men, vad gör man inte för lite poäng (eller mycket poäng som här, kommer ha byggt upp en ansenlig Eurobonus-pott om ett år ifall dessa kampanjer fortsätter, utan att ha krediterat ett enda flysegment dit :D)

Jag undrar hur ni gör för att hitta så låga priser? Jag hamnar på 2660 för B-bil från KRN 4-8 juli (iofs fyra dygn och inte bara helg).

Toppen