Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

Sag nyss att en itinerary som jag bokade den 15 December forra aret nyss biljetterades i natt. Tog nastan tva mander, men involverade en hel del strul pa vagen.

Låter som strul man vill undvika. Vad hände? Mina biljetter har funnits omedelbart.
Har bokat ett flertal resor genom LM det senaste halvaret, och alla utom denna har biljetterats korrekt "omedelbart" (i.e. inom 48h).

Problemet med denna itineraryn (KIX-PVG-MEL) var att nagon pa LM maste ha strulat till det och bokade KIX-PVG den 3 maj (ratt datum) och PVG 3 december, vilket skulle innebara en 7 manaders layover pa PVG. Originalbokningen visade bada benen den 3 december pa Amadeus/CheckMyTrip, men nar flighten biljetterades sa var PVG-MEL den 3 december istallet. Antar att LM gor detta manuellt och nagot maste gatt snett.

Nar jag upptackte detta och meddelade LM sa fanns det ingen availability pa PVG-MEL langre. Nu har det dock oppnats up igen (exakt tva manader innan avresa-- kanske nagot att lagga pa minnet nar det galler Air China) och den blev biljetterad.

Mest glad over att jag fick in en bokning i SQ J MEL-SIN en knapp vecka innan all availability pa SQ J stangdes mellan Oceanien och Singapore (fram tills 14 dagar innan avresa).

(Ursakta avsaknaden av umlauts-- sitter pa jobbet i Melbourne)

Last edited:
Ok då förstår jag. :) Då jag bokat biljetter har e-biljetten verkligen funnits där omedelbart men jag har hittills bara bokat LH. Kanske skiljer sig mellan bolagen om de behöver göra något manuellt.

Originalbokningen visade bada benen den 3 december pa Amadeus/CheckMyTrip, men nar flighten biljetterades sa var PVG-MEL den 3 december istallet. Antar att LM gor detta manuellt och nagot maste gatt snett.
Jag funderar på om detta manuella steg kan påverka eventuella "kreativa" bokningar, då någon faktiskt manuellt verkar titta på resan innan den biljetteras även om man gör bokningen online. Hoppas inte...

Kan tillaggas att det verkar som att det inte gar att boka Air China-redemptions for narvarande pa LifeMiles. Nar man klickar vidare till betalningssidan sa kommer ett felmeddelande upp.

Fick nu meddelande om att mina skatter på en avbokad resa kommer att vara återbetalda om 15-21 arbetsdagar. De är inte direkt snabba! Åter råder jag er att boka rätt från början!

Toppen