karho
Medlem
Behöver åka till San Francisco på konferens i slutet av januari, insåg att det vore ett ypperligt tillfälle att prova något annat än ekonomiklass. Ja jag erkänner, har inte åkt SQ F![]()
Hej, Lifemiles ger helt klart möjlighet till att prova annat än ekonomiklass. Dock är SQ F tyvärr nono då de ej släpper platser till sin F för Lifemiles resenärer. Men det finns mycket annat gott att välja på!
Hur goda är chanserna att man får igenom en resa FRA-NRT-SFO i F? Har bokat och betalat med min Lifemiles men det tar väl ett tag innan den biljetteras? Den blev då alltså en Europa-Nordamerika 72,5 k miles så i strikt mening så kan de väl protestera...
Om du bokat och betalt via hemsidan brukar den biljetteras direkt? När jag bokat får jag alltid ett bokningsnummer till respektive flygbolag som direkt går att kolla på t.ex. deras hemsida att biljetten är utställd. Har du fått något bokningsnummer? Om du har bokat och betalt bör det vara 100% chans att få igenom det, aldrig hört att det inte går igenom.
Ps
Finns det några vettiga awards tillbaka till Europa? Behöver tyvärr åka efter 17:00 2 feb 2014 och så snabbt som möjligt ta mig till Genève. Har inte hittat annat än ekonomi
Ds
Mitt tips är att ha is i magen. De flesta bolag brukar släppa platser, framför allt i F, närmare inpå avgång, Lufthansa 14 dagar innan t.ex. C bör inte va något problem att hitta när det närmar sig. Om jag t.ex. kollar SFO-GVA (förstod jag rätt att du vill åka så?) en vecka från idag finns det C de flesta dagar med United/Lufthansa